Podczas tegorocznej edycji konferencji Google I/O amerykańska firma zaprezentowała opcję Immersive View, nowość w usłudze Google Maps. Użytkownik będzie mógł zobaczyć realistyczną animację miasta o różnych porach dnia i w różnych warunkach pogodowych. Na razie dostępne będą wizualizacje m.in. Londynu, Nowego Jorku i Tokio.
We środę i czwartek w kalifornijskim Mountain View odbyła się kolejna edycja corocznej konferencji Google I/O. Jak co roku, informatyczny gigant przedstawił nowości, które zamierza wprowadzić w najbliższym czasie do swojej oferty. Jedna z zaprezentowanych nowinek dotyczy map Google'a. Już niedługo użytkownicy będą mogli zobaczyć wybrane miasta w formie wizualizacji z lotu ptaka.
Przedstawiona przez Google'a nowość nazywa się Immersive View (z ang. – wciągający widok) i jest sporą gratką, zwłaszcza dla fanów wirtualnych spacerów. Wizualizacja ma prezentować widok miasta z góry, ale pod kątem pozwalającym na dokładne przyjrzenie się budynkom. Możliwe będzie też ich przybliżenie. Ważne obiekty opatrzone będą tablicami informacyjnymi, wyświetlanymi po najechaniu kursorem na budynek.
Na tym nie koniec: w Immersive View użytkownik będzie miał możliwość zmiany pory dnia i warunków pogodowych, by przekonać się, jak wygląda miasto w różnych okolicznościach. Natężenie ruchu drogowego – co ważne, panującego w czasie rzeczywistym – również będzie przedstawiane za pomocą animacji. W tradycyjnym widoku map Google'a korki pokazane są w formie czerwonych lub pomarańczowych pasków, tutaj odtwarzać je będą animowane samochody.
Które miasta zobaczymy w Immersive View?
Z Immersive View korzystać będzie można na komputerach i urządzeniach mobilnych. Jak przekazało Google, nowość zostanie udostępniona jeszcze w tym roku. Na początek pojawią się wizualizacje pięciu miast: Los Angeles, Londynu, Nowego Jorku, San Francisco i Tokio. Niedługo dołączyć mają do nich kolejne metropolie.
Na początku maja Google wprowadziło możliwość usunięcia z wyników wyszukiwania wrażliwych danych osobowych. Nie będzie można jednak zrobić tego samodzielnie. Aby usunąć niechcianą informację, należy złożyć wniosek, który zostanie rozpatrzony w ciągu kilku dni. Usuwane będą jedynie wyniki wyszukiwania niosące za sobą realne ryzyko związanych z nimi nadużyć.
Źródło: Google
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock