"New York Times", jeden z najbardziej znanych amerykańskich dzienników, odmówił dokonywania miesięcznej opłaty za znaczek weryfikacyjny na Twitterze. Agencja Reutera zwraca uwagę, że "NYT" stracił już taki znaczek na tej platformie mediów społecznościowych.
Wyjaśniono, że zgodnie z nową polityką Twittera znaczki weryfikacyjne są teraz oferowane tylko poprzez płatną subskrypcję. Złote znaczki będą kosztować instytucje 1000 dolarów miesięcznie, natomiast osoby prywatne w USA będą mogły uzyskać niebieskie znaczki początkowo za siedem dolarów.
"Nie będziemy również zwracać reporterom kosztów za Twitter Blue dla kont osobistych z wyjątkiem rzadkich przypadków, w których ten status byłby niezbędny do celów sprawozdawczych" - poinformował rzecznik "New York Timesa".
Także portal Politico odmówił płacenia za weryfikację swoich pracowników na Twitterze Blue.
Zmiany na Twitterze
Miliarder Elon Musk, który kupił Twittera za 44 miliardy dolarów, już wcześniej zapowiadał zmiany na platformie. Jedną z nich jest spopularyzowanie opcji Twitter Blue, która umożliwia posiadanie zweryfikowanego konta. Twitter ogłosił, że od 1 kwietnia niektóre konta stracą znaczki weryfikacyjne.
Według informacji portalu Axios, Biały Dom nie będzie płacił za to, by oficjalne profile jego pracowników na Twitterze były wciąż weryfikowane.
Platforma Finances Online twierdzi, że Twitter ma na świecie około 330 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Inne media podają, że w USA ich liczba spadła w ostatnich dwóch latach z 70 do 63 milionów.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock