Stworzyli kontrowersyjne logo. Współpraca zerwana

shutterstock_2506028227
Rewolucja dla klientów. Rusza system kaucyjny
Źródło: TVN24
Amerykańska sieć restauracji Cracker Barrel zerwała współpracę z firmą, która stworzyła jej kontrowersyjne nowe logo i przeprojektowała lokale. Sieć rozpoczęła wdrażanie zmian, ale szybko zmieniła kurs po fali krytyki w internecie, między innymi ze strony prezydenta USA Donalda Trumpa.

Firma w czwartkowym komunikacie prasowym ogłosiła, że "kończy współpracę z Prophet", agencją projektową, którą zatrudniła zaledwie siedem miesięcy temu do odświeżenia swojej marki.

Specjalizująca się w kuchni południowych stanów sieć Cracker Barrel zaprezentowała nowe logo stworzone przez firmę z San Francisco w sierpniu. Brakowało na nim "wujka Herschela", czyli postaci mężczyzny opartego o beczkę. Firma tłumaczyła, że nowy projekt "jeszcze mocniej nawiązuje do ikonicznego kształtu beczki", choć sama beczka nie była obecna w znaku graficznym. 

Rebranding nie spodobał się klientom, spadła zarówno wartość akcji spółki, jak i liczba odwiedzających klientów (o 8 proc. w ciągu miesiąca od ogłoszenia zmian). Krytycy zarzucali firmie, że odcina się od swojej historii. W mediach społecznościowych pojawiły się komentarze, że zmiana to "kolejny fragment amerykańskiej kultury, który odchodzi do przeszłości".

Gniew w Białym Domu

Na zmianę zareagował też Trump. We wpisie na platformie Truth Social wezwał firmę do tego, by "przyznała się do błędu" i wróciła do poprzedniego logo.

Kilka dni później Cracker Barrel wycofał się z pomysłu i powrócił do poprzedniego logo.

Firma Prophet pomagała również w modernizacji samych lokali, ale została ona zawieszona po wprowadzeniu zmian w zaledwie czterech z 660 lokalizacji. Odświeżenie polegało na usunięciu tradycyjnego ciemnego drewna i wielu charakterystycznych bibelotów zdobiących ściany. W ich miejsce Cracker Barrel wprowadził nowocześniejszy wystrój z dominującym białym wnętrzem.

W czwartek Julie Masino, prezes Cracker Barrel, ogłosiła szereg zmian w kierownictwie. Stwierdziła, że ​​zmiany te stanowią "strategiczny krok naprzód, ponieważ skupiamy się na konsekwentnie wyśmienitym jedzeniu i ciepłej, wiejskiej gościnności".

Z pracy odchodzi Matt Benton, wiceprezes ds. marketingu w Cracker Barrel, który na tym stanowisku pracował zaledwie rok.

OGLĄDAJ: TVN24 HD
pc

TVN24 HD
NA ŻYWO

pc
Ten i inne materiały obejrzysz w subskrypcji
Zobacz także: