Sieć Domino's Pizza zamyka swoje wszystkie lokale w Rosji - podaje CNN. Po kilku próbach odsprzedaży tamtejsza część biznesu ma zostać poddana procedurze upadłości. To już kolejna zachodnia firma, która wycofuje się z rosyjskiego rynku po eskalacji wojny w Ukrainie.
Na taki krok zadecydowały się także inne znane sieci, w tym McDonald's i Starbucks. Przy czym w tych dwóch ostatnich przypadkach stało się to znacznie wcześniej.
Domino wycofuje się z Rosji
Teraz, po kilku nieudanych próbach sprzedaży, z rosyjskiego rynku całkowicie rezygnuje także sieć Domino's Pizza. DP Eurasia, franczyzobiorca marki w Rosji, Turcji, Azerbejdżanie i Gruzji, zapowiedział złożenie wniosku o ogłoszenie upadłość działającej w kraju spółki DPRussia. W oświadczeniu spółka poinformowała, że została zmuszona do tego działania przez "coraz trudniejsze warunki" prowadzenia biznesu w Rosji. Dodano, że jest zbyt wcześnie, aby oszacować koszty związane z zamknięciem 142 lokali w Rosji.
CNN zauważa, że nie jest wykluczone, że lokale zostaną przejęte przez rosyjskich biznesmenów i będą działać pod nowym logo. Tak stało się w przypadku lokali należących niegdyś do McDonald's. Znajdujące się w Rosji restauracje, w których wcześniej funkcjonowały pod szyldem amerykańskiej sieci, zostały ponownie otworzone z nazwą: "Wkusno i toczka", co można przetłumaczyć jako "Smacznie i kropka".
Zachodnie firmy na rosyjskim rynku
Według opracowanego przez pracowników Uniwersytetu Yale zestawienia ponad 1000 zagranicznych firm wycofało się lub zawiesiło swoją działalność w Rosji od 24 lutego 2022 roku.
Aż 378 firm z całego świata wciąż prowadzi interesy w Rosji. Połowa z nich zrezygnowała jednak z nowych inwestycji i ograniczyła swoją działalność w tym kraju.
Źródło: CNN
Źródło zdjęcia głównego: Stanley Kalvan / Shutterstock.com