Największy na świecie sklep internetowy Amazon otwiera swój wirtualny punkt na serwisie Tmall.com. Tym samym, amerykański gigant wchodzi na rynek chińskiego handlu elektoronicznego.
W przeciwieństwie do Amazona, Tmall jest bardziej wirtualnym centrum handlowym, gdzie różne sklepy oferują swoje usługi i bezpośrednio sprzedają produkty konsumentom. Tmall.com nie sprzedaje własnych produktów.
Szeroka oferta
Otwierając sklep na Tmallu, Amazon ma nadzieję na wzmocnienie swojej pozycji w Chinach.
Amazon będzie sprzedawać szeroką gamę produktów, począwszy od odzieży i małych urządzeń gospodarstwa domowego po żywność i zabawki, informuje CNN.
W zeszłym roku, Amazon uruchomił i testował sprzedaż na tamtejszym rynku, oferując na Tmall sprzedaż e-booków dla czytników Kindle.
W 2004 roku, Amazon kupił bowiem Joyo.com, internetowego sprzedawcę chińskich książek, muzyki i wideo, a następnie w 2011 roku przemianował go na firmę Amazon.cn.
Notowania akcji Amazon traciły na swojej wartości o 0,40 proc.
Autor: mb / Źródło: CNN
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock