Uruchomienie siedmiu nowych tras oraz powiększenie floty w Gdańsku o jeden samolot - Airbus A320 - zapowiada firma Wizz Air. Ogłoszony we wtorek plan działalności w Polsce na przyszły rok tego przewoźnika zakłada też zamknięcie bazy w Poznaniu.
Wizz Air podjął decyzję o zamknięciu od 30 marca 2019 roku swojej bazy w Poznaniu. Przewoźnik będzie nadal jednak realizować loty na kilku trasach z Poznania, w tym: do Paryża-Beauvais, Londynu-Luton, Eindhoven, Doncaster-Sheffield oraz Torp-Sandefjord.
Pasażerowie z lotniska w Wielkopolsce nie polecą już jednak między innymi do Sztokholmu, Dortmundu czy Rejkiaviku. "Po wnikliwej analizie, podjęliśmy decyzję, aby zmodyfikować poznańską siatkę połączeń i wykorzystać możliwości rozwoju poprzez przeniesienie i zwiększenie liczby miejsc na innych polskich trasach. Wprowadzamy siedem atrakcyjnych tras z Polski, tworzymy pierwszą flotę Airbusa A321 w Warszawie i zwiększamy dostępność miejsc w sprzedaży w 2019 roku" - powiedział członek Zarządu Wizz Air ds. marketingu Johan Eidhagen, cytowany w komunikacie.
Nowe połączenia
Z chwilą zamknięcia bazy w Poznaniu, jeden z samolotów Airbus A320 zostanie przekazany do gdańskiej floty, umożliwiając uruchomienie czterech nowych tras z Gdańska. Będzie to nowe połączenie z Charkowem na Ukrainie (od 28 października) oraz od początku kwietnia 2019 roku - z Oslo (Norwegia), Bremą (Niemcy) i Kutaisi (Gruzja).
Poza tym, wzrośnie tygodniowa liczba lotów na popularnych trasach do Aberdeen, Lwowa, Goeteborga i Kijowa. "Cieszymy się z decyzji Wizz Air o umieszczeniu kolejnego, siódmego już samolotu w naszej bazie w Gdańsku. To umocni silną pozycję przewoźnika na gdańskim lotnisku (...) Oprócz nowych połączeń będziemy mieli wzrost częstotliwości na niektórych trasach, co z pewnością wpłynie na wielkość ruchu pasażerskiego w przyszłym roku" - podkreśliła cytowana w komunikacie Wizz Air szefowa Działu Analiz Ekonomicznych i Marketingu Portu Lotniczego Gdańsk Iwona Tomczyńska. Od kwietnia 2019 roku cała flota przewoźnika w Warszawie zostanie wyposażona w samoloty typu Airbus A321. Osiem maszyn z 230 miejscami na pokładzie umożliwi zwiększenie przepustowości o 11 proc. na trasach ze stolicy - podała firma. Od końca października zostaną dodane dwie nowe trasy ze stolicy Polski. Będzie to codzienne połączenie Warszawa-Wiedeń (Austria) oraz dwa razy w tygodniu - Warszawa-Marrakesz (Maroko). Ponadto, siatka lotów zwiększy się o loty z Wrocławia do Charkowa na Ukrainie. Nowe połączenie ruszy 28 października i będzie odbywało się dwa razy w tygodniu.
Przypomnijmy, że w ostatnich tygodniach uruchomienie 17 nowych tras z Polski w 2019 roku zapowiedział Ryanair. Od 1 czerwca 2019 roku połączenie z Warszawy do Miami uruchomi także LOT.
Trzeci przewoźnik
Jak podała spółka, w 2019 roku oferta sprzedaży Wizz Air będzie liczyć 10,5 mln miejsc w sprzedaży na trasach z ośmiu lotnisk w Polsce, co stanowi wzrost o 2,5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Pierwszy lot Wizz odbył się z Polski w maju 2004 roku. Dotychczas z oferty tej firmy w Polsce skorzystało ponad 63 mln pasażerów.
W pierwszym kwartale tego roku linia obsłużyła w polskich portach lotniczych około 1,9 miliona pasażerów.
Liderem jest irlandzka linia lotnicza Ryanair. Przewoźnik obsłużył ponad 2,5 miliona pasażerów. Na drugim miejscu znalazły Polskie Linie Lotnicze LOT - 2,1 miliona pasażerów.
Autor: mb//dap / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Wizz Air