Stacja TVN24 w lutym była najchętniej oglądanym kanałem w kraju, osiągając 6,96 procent udziału w widowni w grupie ogólnej (widzowie powyżej 4. roku życia) - wynika z danych Nielsen TV Audience Measurement. Konkurencję pozostawiły w tyle także "Fakty" TVN oraz portal tvn24.pl. TVN24 była również najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu według rankingu Instytutu Monitorowania Mediów.
6,96 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej 4+ był piątym najwyższym wynikiem w historii stacji TVN24.
Jeśli chodzi o konkurencyjne stacje informacyjne, w styczniu 2024 roku TV Republika miała 3,13 proc. udziału w widowni 4+, Polsat News - 1,64 proc., TVP Info - 1,35 proc.
Oglądalność TVN24 w lutym 2024 roku
W zeszłym miesiącu TVN24 była liderem wśród kanałów informacyjnych w kategorii wiekowej 20-54 lat, osiągając 4,41 proc. udziału w widowni. To był najlepszy lutowy wynik TVN24 w grupie 20-54.
TV Republika w lutym odnotowała 1,39 proc. udziału w tej grupie, Polsat News - 1,21 proc., a TVP Info - 0,72 proc.
Zasięg techniczny dla stacji wynosił w przypadku TVN24 w grudniu 2023 roku - 72,2 proc., Polsat News - 70,5 proc., TVP Info - 98,9 proc., TV Republika - 59,2 proc.
"Fakty" TVN liderem
"Fakty" TVN w lutym 2024 roku znalazły się na pozycji lidera wśród głównych serwisów informacyjnych. Średni dzienny udział rynkowy "Faktów" TVN wyniósł 22,37 proc. w kategorii ogólnej 4+. Wynik ten obejmuje zarówno TVN, TVN24 BiS, jak i oglądanie tego samego dnia z przesunięciem czasowym (VOSDAL). "Wydarzenia" Polsatu (Polsat, Polsat News, Wydarzenia24) miały wynik 14,25 proc., a i9:30 (TVP1, TVP Info, TVP Polonia) - 13,6 proc.
Z kolei w grupie wiekowej 20-54 lat "Fakty" TVN w minionym miesiącu miały 23,51 proc. udziału w rynku przy 15,89 proc. udziału "Wydarzeń" Polsatu i 9,32 proc. i9:30 TVP.
Wyniki portali stacji informacyjnych
Z danych Gemius/PBI Mediapanel (internauci 7+) wynika, że portal tvn24.pl był najchętniej odwiedzanym serwisem telewizji newsowych.
W lutym 2024 roku odwiedziło go prawie 9 milionów użytkowników (8 887 482), na drugim miejscu znalazł się polsatnews.pl z około 5 mln (5 033 664), a na trzecim tvp.info z niecałym 1 mln (985 122).
TVN24 na czele najbardziej opiniotwórczych mediów
Stacja TVN24 była w styczniu 2024 roku najbardziej opiniotwórczym medium - przekazał Instytut Monitorowania Mediów (IMM).
"Na czele najnowszego rankingu po raz kolejny znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8 tys. razy" - wskazał IMM w raporcie "Najbardziej opiniotwórcze media stycznia 2024".
Wyjaśniono, że "analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 70 901 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów".
Dodano, że "badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2024 roku".
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24