Grupa Jeronimo Martins, właściciel polskiej sieci Biedronka, wszedł w projekt handlu internetowego w Portugalii. Inwestycja e-commerce rozwijana jest na razie na terenie czterech miast tego kraju.
Jak poinformowała Rita Fragoso z biura prasowego grupy Jeronimo Martins, przez internet nabyć już można produkty spożywcze, wina, kosmetyki, leki bez recepty, dodatki dietetyczne, a także zabawki. - Operatorem przedsięwzięcia, w którym uczestniczymy, jest zewnętrzna firma Fonte-Online, która za pośrednictwem internetowej platformy Mercadao nawiązała z nami współpracę od stycznia. Nasza kooperacja nie jest projektem testowym - powiedziała Rita Fragoso.
Tylko Portugalia
Produkty spożywcze z supermarketów Pingo Doce, których sieć w całym kraju liczy obecnie około 400 placówek, mogą być zamawiane przez klientów na terenie Lizbony, Porto, Sintry oraz Matosinhos we wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem niedzieli. Jak ustalił dziennik "Jornal de Negocios", do tegorocznego lata projekt e-commerce poszerzony zostanie o turystyczny region Algarve, na południu Portugalii. Do wakacji będzie można zamówić przez internet ponad 6 tys. produktów.
Nie w Polsce
Władze operatora Biedronki twierdzą, że na razie nie mają planów, aby sprzedawać żywność za pośrednictwem internetu w Polsce.
Przypomnijmy, że w naszym kraju sprzedaż internetową artykułów spożywczych oferują już takie sieci jak Auchan, Carrefour, E.Leclerc, czy Piotr i Paweł, a także obecne tylko w sieci Frisco czy Api Market.
Grupa Jeronimo Martins działa w Polsce, Portugalii i Kolumbii, gdzie łącznie posiada blisko 3900 sklepów. Zatrudnionych jest w nich około 100 tys. pracowników. Na koniec ubiegłego roku w Polsce działały 2823 sklepy Biedronka.
Autor: mb / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock