Sanofi-Aventis rozpoczęła prewencyjne wycofywanie z obrotu serii 2561215, 2510216, 2010216 leku Atram. "Prosimy pacjentów, aby udali się do apteki w której dokonali zakupu leku Atram, wówczas nie ma potrzeby legitymowania się paragonem"- poinformowała tvn24bis.pl Monika Chmielewska-Żehaluk z firmy Sanofi.
Generalny Inspektorat Farmaceutyczny 6 września wydał decyzję o wycofaniu z obrotu oraz z poziomu pacjenta serii leków: Atram 12,5, 12,5 mg, tabletki, nr serii 2561215, data ważności 11.2017; Atram 12,5, 12,5 mg, tabletki, nr serii 2510216, data ważności: 01.2018 oraz Atram 6,25, 6,25 mg, tabletki, nr serii 2010216, data ważności 01.2018
Dystrybutorem produktu Atram na terenie Polski jest hurtownia farmaceutyczna Sanofi-Aventis. Firma wydała dziś komunikat, jak pacjenci mogą zwrócić lek.
"Firma Sanofi, realizując decyzję GIF, uruchomiła niezwłocznie procedurę wycofania z obrotu produktu leczniczego Atram na poziomie aptek i hurtowni" - podała firma w komunikacie.
Zamiana w opakowaniu
Podmiotem odpowiedzialnym za produkcję produktu leczniczego Atram jest firma Zentiva k.s. na terenie Czech, która potwierdziła, że istnieje prawdopodobieństwo, iż przyczyną zaistniałej sytuacji był błąd ludzki, mający prawdopodobnie charakter intencjonalnego działania na szkodę firmy. Okazało się, że w opakowaniach Atramu znajdował się inny lek - Neurol o działaniu psychotropowym.
"Prosimy pacjentów, aby udali się do apteki w której dokonali zakupu leku Atram, wówczas nie ma potrzeby legitymowania się paragonem, gdyż na podstawie nr PESEL, apteka dokona wymiany na inną serię tego leku, która nie była objęta wycofaniem lub dokona zwrotu pieniędzy" - poinformowała tvn24bis.pl Monika Chmielewska-Żehaluk z firmy Sanofi.
Zwrot pieniędzy lub nowy lek
Pacjenci są proszeni o zwrot wyżej wymienionej serii leku Atram do aptek, w których dokonali zakupu. Pacjent jest upoważniony do otrzymania zwrotu kosztów zakupu zwracanego leku lub może otrzymać w zamian opakowanie tego samego produktu leczniczego z innej serii.
W przypadku gdy pacjent nie ma możliwości zwrotu produktu leczniczego Atram w aptece, w której go kupił, może dokonać zwrotu w innej aptece.
Dodatkowe informacje dla pacjentów są dostępne na infolinii pod numerem telefonu +48 22 280 09 58, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00.
Dostępność leku
Jak zapewnia hurtownia, wycofanie z obrotu 3 serii leku Atram nie spowoduje jego braków na rynku, ponieważ są dostępne inne serie leku w dostatecznych ilościach.
Produkt leczniczy Atram jest stosowany w leczeniu nadciśnienia tętniczego samoistnego, przewlekłej, stabilnej dławicy piersiowej i umiarkowanej lub ciężkiej stabilnej, przewlekłej niewydolności serca.
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek niepożądanych reakcji po zażyciu leków z wycofywanych serii pacjent proszony jest o niezwłoczny kontakt ze swoim lekarzem oraz kontakt z firmą Sanofi pod numerem telefonu: +48 22 28 00 000 lub poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej www.sanofi.pl - podaje dystrybutor.
Autor: MS / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: wiki (CC BY-NC-ND 3.0)/Ralf Roletschek