Należąca do Scripps Networks Interactive spółka Southbank Media Limited ogłosiła wezwanie na 45,63 proc. akcji TVN po 20 zł za sztukę. SNI w wyniku wezwania chce stać się właścicielem 100 proc. akcji TVN.
"Nabycie TVN przez SNI umożliwi Spółce dalszą realizację strategii rozwoju międzynarodowego, umacniając pozycję SNI jako kluczowego globalnego gracza na rynku rozrywki telewizyjnej. Transakcja zapewnia Spółce znaczące miejsce na rynku europejskim i stanowi dodatkowy ważny punkt strategiczny dla SNI w jej działalności w Europie. Z dwudziestoletnim doświadczeniem w tworzeniu ważnych treści z zakresu stylu życia, dogłębne zrozumienie tej dziedziny przez SNI będzie bezcenne w procesie dalszej optymalizacji oferty TVN skierowanej do konsumentów i reklamodawców, jak również zwiększy międzynarodową dystrybucję istniejącego portfela kanałów. SNI będzie ściśle współpracować z doświadczonym zespołem kierownictwa Spółki oraz pracownikami w celu dalszego długofalowego rozwoju Spółki" - czytamy w dzisiejszym komunikacie.
Zapisy będą przyjmowane od 24 lipca do 24 sierpnia 2015 r. Przewidywany dzień transakcji nabycia akcji na GPW to 27 sierpnia 2015 r. Z kolei przewidywany dzień rozliczenia transakcji nabycia akcji to 1 września 2015 r.
Medialny potentat
SNI jest jednym z wiodących producentów treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych, takich jak: HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 mln odbiorców miesięcznie.
W ujęciu globalnym kanały SNI docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.
Autor: //bgr / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Scripps