"Nabycie TVN przez SNI umożliwi Spółce dalszą realizację strategii rozwoju międzynarodowego, umacniając pozycję SNI jako kluczowego globalnego gracza na rynku rozrywki telewizyjnej. Transakcja zapewnia Spółce znaczące miejsce na rynku europejskim i stanowi dodatkowy ważny punkt strategiczny dla SNI w jej działalności w Europie. Z dwudziestoletnim doświadczeniem w tworzeniu ważnych treści z zakresu stylu życia, dogłębne zrozumienie tej dziedziny przez SNI będzie bezcenne w procesie dalszej optymalizacji oferty TVN skierowanej do konsumentów i reklamodawców, jak również zwiększy międzynarodową dystrybucję istniejącego portfela kanałów. SNI będzie ściśle współpracować z doświadczonym zespołem kierownictwa Spółki oraz pracownikami w celu dalszego długofalowego rozwoju Spółki" - czytamy w dzisiejszym komunikacie.
Zapisy będą przyjmowane od 24 lipca do 24 sierpnia 2015 r. Przewidywany dzień transakcji nabycia akcji na GPW to 27 sierpnia 2015 r. Z kolei przewidywany dzień rozliczenia transakcji nabycia akcji to 1 września 2015 r.
Medialny potentat
SNI jest jednym z wiodących producentów treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych, takich jak: HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 mln odbiorców miesięcznie.
W ujęciu globalnym kanały SNI docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.
Autor: //bgr / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Scripps