Polska sieć sklepów dla dzieci ma nowego właściciela

Pieniądze


Smyk International, spółka zależna Empik Media & Fashion, zawarła z funduszem Bridgepoint umowę sprzedaży Grupy Smyk. Wartość transakcji to 1,08 mld zł - poinformował w środowym komunikacie Empik M&F.

"Część środków z transakcji została przeznaczona na spłatę zadłużenia finansowego Grupy EMF (...) oraz wcześniejszy wykup obligacji (...)" - dodano.

O firmie

Smyk, założony w 1952 roku w Warszawie, zgodnie z informacjami ze stycznia br. prowadził sieć 125 sklepów w Polsce. Zwiększa także swoją obecność w Rumunii, Rosji, na Ukrainie i w Niemczech.

Spółka rozwija cztery formaty sklepów, obejmujące sklepy wielkopowierzchniowe (zlokalizowane w parkach handlowych), sklepy w dużych miastach, małe sklepy w średniej wielkości miastach i lokalnych centrach handlowych oraz outlety.

W ostatnim czasie Smyk wprowadził nowy format tzw. "shop-in-shop", dedykowany rynkom międzynarodowym, oferujący wyłącznie odzież dla dzieci. 12 proc. przychodów Smyka generowana jest obecnie w kanale online.

Nowy nabywca, Bridgepoint to europejska firma private equity, z kapitałem o wartości ponad 20 mld euro. Bridgepoint skupia się na akwizycjach dobrze zarządzanych spółek w atrakcyjnych sektorach rynku, z potencjałem wzrostu organicznego lub poprzez akwizycje.Zobacz materiał z programu "Świat w południe" w TVN24 BiS (11.03.2016):

Oblężenie przygranicznych sklepów. Sąsiedzi ciągną do PolskiTVN24 BiS

Autor: mb/gry / Źródło: tvn24bis.pl