PKO Bank Polski poinformował, że wprowadzi dodatkowe zabezpieczenie logowania do bankowości internetowej iPKO. Nowe rozwiązanie ma chronić konta klientów przed cyberprzestępcami. Aby skorzystać z dodatkowego zabezpieczenia, będzie trzeba je włączyć.
PKO Bank Polski zapowiedział, że dodatkowe zabezpieczenie logowania do serwisu iPKO zostanie wprowadzone "w najbliższym czasie". "Klienci PKO Banku Polskiego dostaną informacje w tej sprawie m.in. powiadomienia w iPKO, maile lub SMS-y" - wskazano.
PKO BP o dodatkowym zabezpieczeniu logowania
Jak wyjaśniono, po wdrożeniu nowego rozwiązania klient banku podczas logowania do serwisu internetowego iPKO zobaczy informację o dodatkowym sposobie zabezpieczenia logowania. "Aby włączyć dodatkowe zabezpieczenie logowania musi wyrazić odpowiednie zgody, które mu się wyświetlą na ekranie i następnie zatwierdzić je narzędziem autoryzacji np. kodem SMS lub potwierdzeniem w aplikacji mobilnej" - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z zapowiedziami nowe zabezpieczenie ma chronić konto klienta przed cyberprzestępcami.
Dodatkowe zabezpieczenie przewiduje, że sprawdzane będą parametry urządzenia, z którego klient loguje się do serwisu iPKO i wybrane cechy zachowania użytkownika, jak np. tempo i sposób pisania na klawiaturze. "Wszystkie te dane są ściśle chronione zgodnie z przepisami RODO i dotyczą jedynie zachowań klienta w iPKO (nie są przetwarzane żadne informacje wprowadzone przez klienta, jak np. dane kontaktowe czy hasło)" - podkreślono w komunikacie.
Co ważne, klienci PKO BP będą mieli wybór i mogą nie skorzystać z dodatkowego zabezpieczenia.
W takiej sytuacji będą się logowali, jak dotychczas, wpisując login i hasło do serwisu, a następnie każdorazowo zatwierdzali logowanie za pomocą swojego narzędzia autoryzacji, czyli np. kodu z SMS lub potwierdzenia w aplikacji IKO. Tym samym dostęp do konta będzie chroniony nie tylko loginem i hasłem, ale też dodatkową autoryzacją.
Kolejny bank
W ostatnich tygodniach dodatkowe zabezpieczenie podczas logowania do serwisu internetowego wprowadził Bank Pekao. Zmiany dotyczyły klientów korzystających z aplikacji mobilnej PeoPay.
"Dla klientów korzystających z aplikacji PeoPay wprowadziliśmy dodatkowe zabezpieczenie podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 - logowanie dwuskładnikowe" - mogliśmy przeczytać w komunikacie.
Z kolei w połowie marca br. o zmianach informował Bank Millennium. Bank przekazał, że wprowadził dodatkową autoryzację przy logowaniu do bankowości internetowej Millenet. Klienci Banku Millennium każde logowanie muszą dodatkowo zatwierdzić w aplikacji mobilnej lub za pomocą hasła SMS.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock