Bank Pekao wprowadził dodatkowe zabezpieczenie podczas logowania do serwisu internetowego. Zmiany dotyczą klientów korzystających z aplikacji mobilnej PeoPay.
Serwis internetowy Pekao24 i aplikacja mobilna PeoPay są częściami bankowości elektronicznej Banku Pekao. Za ich pośrednictwem klienci mają dostęp do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiają m.in. wykonywanie przelewów, sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej. Za pośrednictwem bankowości elektronicznej klienci mają również dostęp do Blika.
Bank Pekao o logowaniu dwuskładnikowym
Bank Pekao poinformował w ostatnich dniach, że wprowadził logowanie dwuskładnikowe do Pekao24. "Dla klientów korzystających z aplikacji PeoPay wprowadziliśmy dodatkowe zabezpieczenie podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 - logowanie dwuskładnikowe" - czytamy w komunikacie.
Wyjaśniono też, jak wygląda logowanie dwuskładnikowe. "Po wprowadzeniu numeru klienta i odpowiednich znaków Twojego hasła poprosimy Cię o zalogowanie się do aplikacji PeoPay w celu dodatkowego potwierdzenia logowania" - podano.
Prezes Banku Pekao Leszek Skiba informował w sprawozdaniu finansowym opublikowanym pod koniec lutego br., że liczba aktywnych klientów bankowości mobilnej w 2023 roku wzrosła o 400 tys. do 3,1 mln.
W połowie marca br. o zmianach informował Bank Millennium. Bank przekazał, że wprowadził dodatkową autoryzację przy logowaniu do bankowości internetowej Millenet. Klienci Banku Millennium każde logowanie muszą dodatkowo zatwierdzić w aplikacji mobilnej lub za pomocą hasła SMS.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: GaudiLab/Shutterstock