Klienci e-sklepów będą bezpieczniejsi. Już niedługo będzie można wykupić ubezpieczenie gwarantujące zwrot pieniędzy, jeśli towar nie dotrze - pisze "Rzeczpospolita".
Startujący od września program to kolejny krok do rozwoju handlu internetowego w Polsce - zauważa "Rzeczpospolita". Wkrótce, wzorem kilku państw zachodnich, także Polacy będą mogli za 0,2 proc. wartości transakcji ubezpieczyć towar. Jeśli zamówiony i zapłacony towar nie trafi do klienta, otrzyma zwrot pieniędzy.
Aby dany sklep mógł zawrzeć porozumienie z firmą oferującą tę usługę, musi najpierw zostać przez nią skontrolowany. Chodzi o sytuację finansową, która będzie także monitorowana na bieżąco podczas trwania umowy. Ubezpieczyciel przewiduje również dokonywanie kontrolnych zamówień, sprawdzających rzetelność e-sklepu, czytamy w "Rz".
W Europie to działa
W Niemczech, Austrii i Szwajcarii system funkcjonuje od 1999 r. – korzysta już z niego ok. 4 mln osób kupujących w e-sklepach, a wartość transakcji to 500 mln euro rocznie. Aby przyspieszyć rozwój, zapadła decyzja o rozszerzeniu zasięgu – poza Polską Trusted Shops(firma zapewniająca ubezpieczenia) ma się pojawić także w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Hiszpanii i Holandii.
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: TVN24