Spadła średnia sprzedaż "Dziennika", "Gazety Wyborczej", "Super Expressu" i "Faktu", a wzrosła sprzedaż "Rzeczpospolitej", licząc rok do roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
W listopadzie 2007 roku sprzedaż "Rzeczpospolitej" wzrosła o 16,3 proc. do 175.979 sztuk wobec listopada 2006 roku - podaje Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Wobec października 2007 roku średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" wzrosła o 2,5 proc.
Liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska, a jego średnia sprzedaż wyniosła w listopadzie 2007 r. 519.214 sztuk, czyli o 1,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Wobec października 2007 roku "Fakt" zanotował wzrost sprzedaży o 1,5 proc.
Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, wyniosła w listopadzie 2007 roku ponad 433.083 egzemplarzy i spadła o 0,07 proc. w ujęciu rocznym. Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w listopadzie była niższa niż w październiku roku o 2,3 proc.
Z kolei średnia sprzedaż "Dziennika", wydawanego przez Axel Springer Polska, wyniosła w listopadzie 2007 roku 179.467 egzemplarzy i była niższa niż w listopadzie rok wcześniej o 9,5 proc. Wobec października 2007 roku listopadowa sprzedaż wzrosła o 2 proc.
W listopadzie 2007 roku, w ujęciu rocznym, spadła średnia sprzedaż "Super Expressu" o 1,4 proc. do 202.619 egzemplarzy. Wobec października 2007 roku średnia sprzedaż "Super Expressu" wzrosła o 5,4 proc.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24