Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o uruchomieniu od piątku usługi eSkrzynka, która umożliwia odbiór listów poleconych bez wychodzenia z domu. "Jedyne, czego potrzebujesz to profil zaufany" - podkreślił resort.
"To projekt, nad wdrożeniem którego pracowaliśmy od dawna. Obecna sytuacja przyspieszyła tylko jego realizację" - podkreślił, cytowany w komunikacie, minister cyfryzacji Marek Zagórski. Usługa obejmuje tylko niektóre przesyłki polecone. Ministerstwo zaznaczyło, że elektronicznie można otrzymać tylko korespondencję, czyli list. Taką drogą nie dotrą pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania czy komorników sądowych. Po nie nadal trzeba udać się na pocztę.
Odbiór listów poleconych przez internet
Do aktywacji usługi eSkrzynka niezbędny jest profil zaufany, który można założyć w kilka minut z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Następnie należy wejść na stronę gov.pl i zalogować się na konto "Mój GOV". Kolejny krok, to wybór opcji "Załóż eSkrzynkę - odbieraj listy polecone" i wypełnienie formularza. Należy w nim podać adres e-mail, numer telefonu oraz zaakceptować regulamin. Następnie należy podać adres swojego zameldowania.
Po wykonaniu tych czynności na podany adres poczty elektronicznej powinna przyjść wiadomość z danymi do pierwszego logowania do eSkrzynki. Ministerstwo Cyfryzacji podkreśliło, że usługa jest bezpłatna.
"Nasza usługa to gwarancja jakości i najwyższych standardów bezpieczeństwa. To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też zmiana dla samej Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny" - oświadczył wiceprezes Poczty Polskiej Tomasz Janka. Ministerstwo Cyfryzacji podkreśliło, że usługa w takiej formie to rozwiązanie na czas pandemii i będzie dostępna tylko do 30 września 2020 roku.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Poczta Polska