Jest termin otwarcia tunelu pod Świną. Ważna informacja dla kierowców

Tunel pod Świną
Tunel pod rzeką Świną
Źródło: GDDKiA
Tunel pod rzeką Świną ma zostać uroczyście otwarty w najbliższy piątek, 30 czerwca. Droga połączy wyspy Wolin oraz Uznam. Tunel pod Świną ma być rozwiązaniem problemów komunikacyjnych mieszkańców Świnoujścia i turystów. Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekazał, że w tunelu będzie działał odcinkowy pomiar prędkości.

O szczegółach dotyczących otwarcia tunelu pod Świną poinformował Urząd Miasta w Świnoujściu. "Uroczystość otwarcia inwestycji pn. Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu - budowa tunelu pod Świną, która odbędzie się w piątek 30 czerwca o godz. 12.00 w tunelu po stronie wyspy Wolin" - podał świnoujski magistrat.

Urząd przekazał, że po części oficjalnej, około godziny 14, prezydent Świnoujścia udostępni tunel do zwiedzania. Zaplanowany został zorganizowany bieg przez tunel oraz przejazd rowerzystów. Następnie, zainteresowanych zwiedzaniem mieszkańców i ich gości przewozić będą pojazdy turystyczne.

Dla ruchu samochodowego tunel pod Świną ma zostać udostępniony w godzinach wieczornych.

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że w tunelu będzie działał odcinkowy pomiar prędkości. "Przejazd #tunelŚwinoujście z dozwoloną prędkością 50 km/h zajmie 3-4 minuty, na promy często były wielogodzinne kolejki. Przestrzegania przepisów będzie pilnował odcinkowy pomiar prędkości" - przekazano we wpisie na Twitterze.

Tunel Świnoujście

Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość około 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 metry.

Przeprawa pod cieśniną Świny połączy wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończy problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Obecnie połączenie między wyspami Wolin i Uznam zapewniają przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości, co wiąże się często z długim oczekiwaniem na prom.

Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Guelermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dołożyło z własnego budżetu.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: