20 nowoczesnych pociagów FLIRT trafi na polskie tory już w przyszłym roku - chwali się PKP Intercity. Przewoźnik chce skusić podróżnych wygodniejszymi fotelami, klimatyzacją oraz ułatwieniami dla osób niepełnosprawnych oraz rodziców z dziećmi. Trwa budowa pierwszego składu.
Trwa budowa 20 pociągów dla PKP Intercity. Projekt realizuje konsorcjum Stadler oraz NEWAG. Zgodnie z zapowiedzią wykonawcy, składy trafią do przewoźnika w październiku 2015 roku.
– Nowe składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań) - podkreśla Marcin Karasiński, dyrektor projektu PKP Intercity S.A.
Będą lepiej wyposażone
PKP IC chwali się, że pociągi będą miały bogato wyposażone wnętrza, które zapewnią podróżnym wysoki komfort.
– Nowe pociągi będą miały wygodniejsze fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy – informuje Beata Czemerajda z PKP Intercity.
Skorzystają rodzice i niepełnosprawni?
Pociągi mają być lepiej dostosowany do potrzeb różnych pasażerów. W wybranych toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt, co ma ułatwić podróżowanie rodzicom z małymi dziećmi. Projekt przewiduje także miejsce dla rowerów czy nart.
Podobno zyskają też niepełnosprawni. – Składy będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zostaną wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z każdej strony pociągu – twierdzi Czemerajda.
Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości 160km/h.
Budują pierwszy pociąg
W pierwszym etapie budowy pracownicy muszą przygotować "pudła" wagonów. Jak podało PKP, do montażu 20 pociągów potrzebne jest 160 takich pudeł.
Montażem pierwszego pojazdu zajmuje się siedlecka fabryka. Trwa już wyposażanie wnętrza. Później skład będzie musiał przejść testy. Kolejne pociągi będą produkowane zarówno w Siedlcach, jak i w Nowym Sączu. Przez 15 lat konsorcjum będzie również odpowiedzialne za serwis pojazdów.
Część pieniędzy potrzebnych na realizację kontraktu PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: aa/mz / Źródło: TVN 24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: Stadler.pl