"Dłuższe jelita Koreańczyków". Firma w ogniu krytyki po reklamie


Południowokoreańska firma CJ CheilJedang stała się obiektem drwin cudzoziemców po tym, jak opatrzyła jeden ze swoich produktów grafikami sugerującymi, że Koreańczycy mają inną długość jelit niż ludzie pochodzący z Zachodu - poinformował dziennik "Korea Times".

W poniedziałkowym wydaniu opublikowano zdjęcie produktu o nazwie "BYO", na którym producent zamieścił dwie grafiki przedstawiające schemat układu trawiennego Koreańczyków oraz ludzi Zachodu.

Firma w ogniku krytyki

Według schematycznych rysunków, dostępnych również na stronie internetowej producenta, jelita mieszkańców Korei miałyby być dłuższe. W związku z tym produkt "BYO" miałby być dostosowany specjalnie do koreańskiej anatomii.

Jak w poniedziałek napisał "Korea Times", firma CJ CheilJedang znalazła się w ogniu krytyki cudzoziemców, którym według dziennika nie spodobało się "poczucie wyższości" widoczne w takim zestawieniu grafik.

Gazeta przypomina, iż wiele prac naukowych dowiodło brak znaczących różnic w długości końcowego fragmentu układu trawiennego pomiędzy ludźmi Zachodu a Azjatami.

Według rysunków jelita Koreańczyków miałyby być dłuższe | cj.co.kr

Rzeczniczka firmy w wypowiedzi dla dziennika broni wykorzystania grafik w takiej formie. Według niej chodziło jedynie o podkreślenie dłuższego czasu działania niż w zagranicznych odpowiednikach sproszkowanych bakterii kwasu mlekowego zawartych w "BYO" na jelita Koreańczyków stanowiących główną grupę odbiorców.

Przedstawicielka firmy podkreśla, że nie chodziło jej o dyskryminację rasową.

Autor: mart,mm\mtom / Źródło: PAP, cj.co.kr

Źródło zdjęcia głównego: cj.co.kr/facebook.com/CJcheiljedang