"Dłuższe jelita Koreańczyków". Firma w ogniu krytyki po reklamie

Według firmy jelita Koreańczyków miałyby być dłuższe
Napięcie na Półwyspie Koreańskim rośnie. Relacja reportera TVN24
Źródło: tvn24
Południowokoreańska firma CJ CheilJedang stała się obiektem drwin cudzoziemców po tym, jak opatrzyła jeden ze swoich produktów grafikami sugerującymi, że Koreańczycy mają inną długość jelit niż ludzie pochodzący z Zachodu - poinformował dziennik "Korea Times".

W poniedziałkowym wydaniu opublikowano zdjęcie produktu o nazwie "BYO", na którym producent zamieścił dwie grafiki przedstawiające schemat układu trawiennego Koreańczyków oraz ludzi Zachodu.

Firma w ogniku krytyki

Według schematycznych rysunków, dostępnych również na stronie internetowej producenta, jelita mieszkańców Korei miałyby być dłuższe. W związku z tym produkt "BYO" miałby być dostosowany specjalnie do koreańskiej anatomii.

Jak w poniedziałek napisał "Korea Times", firma CJ CheilJedang znalazła się w ogniu krytyki cudzoziemców, którym według dziennika nie spodobało się "poczucie wyższości" widoczne w takim zestawieniu grafik.

Gazeta przypomina, iż wiele prac naukowych dowiodło brak znaczących różnic w długości końcowego fragmentu układu trawiennego pomiędzy ludźmi Zachodu a Azjatami.

Według rysunków jelita Koreańczyków miałyby być dłuższe
Według rysunków jelita Koreańczyków miałyby być dłuższe
Źródło: | cj.co.kr

Rzeczniczka firmy w wypowiedzi dla dziennika broni wykorzystania grafik w takiej formie. Według niej chodziło jedynie o podkreślenie dłuższego czasu działania niż w zagranicznych odpowiednikach sproszkowanych bakterii kwasu mlekowego zawartych w "BYO" na jelita Koreańczyków stanowiących główną grupę odbiorców.

Przedstawicielka firmy podkreśla, że nie chodziło jej o dyskryminację rasową.

Autor: mart,mm\mtom / Źródło: PAP, cj.co.kr

Czytaj także: