Telewizja i platformy internetowe cieszą się największą popularnością jako źródła informacji - wykazały najnowsze wyniki badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, USA, Niemczech, Danii i Francji.
Co najmniej 74 proc. z ponad sześciu tysięcy uczestników przeprowadzonych w kwietniu badań korzystało w ciągu tygodnia z komputera, aby uzyskać dostęp do informacji - to nadal najpopularniejszy środek przekazu.
Wzrasta jednak znaczenie telefonów komórkowych - co najmniej 20 proc. osób użyło ich w tym samym celu. Około 8,5 proc. używało tabletów. Wyniki badań wskazują na zmianę w podejściu konsumentów. Tradycyjny dostęp do internetu w domu i w miejscu pracy jest wzbogacany przez korzystanie z urządzeń mobilnych.
Informacja cyfrowaW Wielkiej Brytanii tylko cztery procent badanych kiedykolwiek zapłaciło za wiadomości w wersji cyfrowej, w porównaniu do 12 procent w Danii i 6-8 procent w innych krajach. Użytkownicy tabletów, stanowiący 13 procent badanych, z równą częstotliwością korzystali z płatnych i bezpłatnych źródeł internetowych.Artykuł TVN24 (Socjolog: zainteresowanie ACTA już dawno umarło): 263480/>Użytkownicy w Europie posługują się najczęściej znanymi źródłami, natomiast ponad połowa badanych Amerykanów wymieniła nowe źródła, takie jak "Huffington Post" i "Gawker". Blisko 70 procent Amerykanów korzystało z ankiet, możliwości komentowania oraz dzielenia się informacjami. To o około 30 procent więcej niż w innych krajach.
Niemcy okazują największą wierność tradycyjnym formom przekazu wiadomości. Tylko 6 na 10 osób korzystało ze źródeł internetowych, w odróżnieniu od 8 na 10 w pozostałych krajach objętych badaniem.Badania przeprowadziła firma YouGov na zlecenie Instytutu Studiów Dziennikarstwa Reutersa w Oksfordzie.
Autor: mk//gak / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Wikipedia CC BY SA