Umowę podpisał Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i Polskie Linie Kolejowe.
Prace za ponad 134 miliony złotych wykona konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa. Koszty inwestycji zostały podzielone po równo – po 50 proc. dla miasta i PLK SA.
- Tunel w Rembertowie to kolejna tego typu inwestycja – po pobliskim i budowanym w dobrym tempie wiadukcie na ul. Chełmżyńskiej oraz powstającym już tunelu w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku WP w Wesołej – zaznaczył zastępca prezydenta Warszawy Tomasz Mencina.
Dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Pietras podkreślił, że dzięki tej inwestycji mieszkańcy Rembertowa zyskają wygodne i bezkolizyjne połączenie między dwiema częściami dzielnicy.
– Każda taka realizacja oznacza realną poprawę jakości życia lokalnej społeczności i cieszę się, że dzieje się to z naszym udziałem – dodała dyrektor Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta Ewelina Degowska.
Burmistrz Rembertowa Maciej Iwanicki przekazał, że nowy tunel nie tylko poprawi bezpieczeństwo, ale przede wszystkim połączy Stary i Nowy Rembertów, a dojazd do centrum Warszawy stanie się szybszy i bardziej dostępny.
Prace za ponad 134 miliony złotych wykona konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa. Koszty inwestycji zostały podzielone po równo – po 50 proc. dla miasta i PLK SA.
Przejście podziemne
Aby usprawnić ruch pieszy w czasie realizacji tunelu, zbudowane zostanie przejście podziemne z windami od strony wschodniej. Przebudowany zostanie pobliski układ drogowy, który zostanie dowiązany do planowanego tunelu.
Poza budową tunelu przebudowane zostaną także drogi w jego okolicy. Tunel zacznie się za nowym rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami i ul. Cyrulików, a zakończy się na al. "Montera" w rejonie ul. Strażackiej.
W tunelu znajdą się przystanki autobusowe, z których pasażerowie będą kierować się do przejść na perony kolejowe.
W ramach prac powstanie także ul. Pociskowa. Droga będzie dwukierunkowa i zostanie połączona z ul. Ilskiego. Dodatkowo ul. Bellony zostanie przedłużona do miejsca likwidowanego przejazdu kolejowego i stanie się jednokierunkowa z pasem dla rowerów. Zmiany obejmą również ul. Marsa i skrzyżowanie z ul. Cyrulików, gdzie powstanie nowe rondo.
Autorka/Autor: red.
Źródło: PAP/tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK