Najnowsze

Twitter zapowiada zmiany na kształt Facebooka. Użytkownicy już grożą opuszczeniem serwisu

Najnowsze

Przed Twitterem świetlana przyszłość?
European CouncilTakich zmian eksperci spodziewali się od dawna. Wypowiedź amerykańskiej dziennikarki Matiny Stevis z 2012 r.

Twitter zmienia filozofię działania. Już niedługo może zacząć filtrować treści, podobnie jak robi to dziś Facebook. - Nie wykluczamy zmian - mówią przedstawiciele serwisu, a wielu użytkowników grozi jego opuszczeniem. - To naturalny kierunek zmian - tłumaczy socjolog internetu dr Dominik Batorski w rozmowie z tvn24.pl.

Serwis od początku istnienia - czyli od 2006 roku - wyświetla wszystkie wpisy w odwróconej kolejności chronologicznej, zaczynając od najnowszego. Nie pomija przy tym żadnego ze śledzonych przez nas kont. Tym przede wszystkim różni sie od swego największego konkurenta. Facebook bowiem od lat wyświetla wiadomości według specjalnego algorytmu, przez co jego użytkownicy mają niewielki wpływ na odbierane treści.

Prawie jak Facebook

Teraz może się to zmienić. Anthony Noto, dyrektor finansowy Twittera, zdradził właśnie najnowsze plany serwisu.

- Ulepszenie przeszukiwania treści na Twitterze to jeden z naszych najważniejszych celów na 2015 rok - powiedział Noto w trakcie konferencji technologicznej Citi Global w Nowym Jorku.

Noto widzi potrzebę wprowadzenia zmian, dzięki którym ogrom treści dostępnych w serwisie będzie można dostarczać bardziej precyzyjnie. Rozwiązaniem tym może być właśnie algorytm, który zastąpiłby stosowane obecnie pokazywanie wszystkich wpisów.

Jak twierdzi Noto, ewentualne zmiany miałyby wyjść na dobre użytkownikom. Dzięki odpowiednim filtrom trudniej byłoby przeoczyć tweety, które są warte naszej uwagi, a pojawiły się już jakiś czas temu.

O tym, że zmiany są potrzebne i tylko poprawią działanie serwisu, przekonuje także Dick Costolo, dyrektor generalny Twittera.

@YS @mjbiren ... 2nd request for more content that would otherwise come back empty. Fulfilling that request well is a worthy goal, I think— dick costolo (@dickc) sierpień 31, 2014

Kierunek zmian - naturalny

Proponowane zmiany nie zaskakują dr. Dominika Batorskiego, socjologa Uniwersytetu Warszawskiego i współtwórcy Sotrendera, oprogramowania służącego do monitorowania mediów społecznościowych.

- To naturalny kierunek zmian. Już jakiś czas temu pojawiły się analizy, z których wynika, że te same treści dostarczane przez Facebooka i Twittera docierają do większej liczby osób właśnie za pośrednictwem Facebooka i jego algorytmów - tłumaczy Batorski.

Widzi jednak możliwe wady filtrowania treści. - Twitter jest szczególnym serwisem, do którego użytkownicy zaglądają stosunkowo rzadko. Najczęściej wtedy, kiedy "coś się dzieje", trwa relacja z jakiegoś pilnego wydarzenia. Wtedy niezbędna jest chronologia pojawiających się tam komentarzy, którą algorytm może rzeczywiście zaburzyć.

Batorski studzi jednak obawy części użytkowników, bo wciąż nie znamy dokładnej propozycji zmian na Twitterze. - Być może, tak jak na Facebooku, zostanie udostępniona możliwość edytowania ustawień, w jaki sposób mają być filtrowane dostarczane nam treści - zaznacza socjolog.

"Nie zmieniajcie nic"

Zapowiedzi przedstawicieli Twittera nie spodobały się jednak wielu użytkownikom, a możliwe zalety - nie przekonały. "Proszę, nie filtrujcie moich aktualności. Sam to robię" - napisał jeden z internautów.

Yo @twitter, please do not filter my feed. I do that myself already, do not change your service.— Bad Boss (@holodrom) wrzesień 4, 2014

but @twitter, the whole reason we left facebook for you is b/c we hate facebook feed. why change into what we left?— Serena Ketchum (@arianasmedium) wrzesień 4, 2014

Niektórzy już grożą opuszczeniem serwisu.

.@anthonynoto An unfiltered reverse chronological feed is indeed the most relevant experience for me. Change that & I quit using Twitter.— Jeri Dansky (@JeriDansky) wrzesień 4, 2014

Dear @twitter, an unfiltered feed is a FEATURE. If you change it, I have less need of you. Maybe no need of you at all.— Geek Girl Diva (@geekgirldiva) wrzesień 4, 2014

W gronie krytyków znaleźli się jednak tacy, którzy są skłonni zaakceptować zmiany, ale pod warunkiem, że ewentualne filtry będą dla użytkowników opcjonalne.

I wouldn't mind the upcoming Twitter feed change if it was optional. I can see how some people might want it. I Majorly Do Not Want It.— Robin (@caulkthewagon) wrzesień 5, 2014

Autor: ts//ŁUD / Źródło: mashable.com, wsj.com

Źródło zdjęcia głównego: tvn24.pl | Mateusz Gołąb

Pozostałe wiadomości