Olivier Janiak, Krzysztof Zalewski i Rafał Trzaskowski w jednym spocie, który podbija internet

janiak insta
Miesiąc profilaktyki nowotworowej mężczyzn. "To jest apel do wszystkich was, że możemy wygrać. Tylko badajmy się"
Źródło: TVN24

Krzysztof Zalewski zagrał główną rolę w najnowszym spocie kampanii "Dzień na U". Akcja, organizowana przez Fundację Rak’n’Roll, zachęca do przeznaczenia jednego dnia na zrobienie badań profilaktycznych. W tym roku skierowana jest szczególnie do mężczyzn. W spocie wystąpili m.in. prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i Olivier Janiak.

W kampanii "Dzień na U" wykorzystano słynny obraz Jana Matejki "Stańczyk", który można oglądać w warszawskim Muzeum Narodowym. W spocie widzimy przewodniczkę (Katarzyna Herman), która prowadzi zwiedzających przed wizerunek słynnego błazna. Okazuje się jednak, że Stańczyk (w tej roli Krzysztof Zalewski) zniknął z obrazu - wziął sobie wolne, by zrobić profilaktyczne badania. Do przychodni dociera różnymi środkami lokomocji. Gdy lekarz gratuluje mu dobrych wyników, na jego zatroskanej twarzy wreszcie pojawia się uśmiech. - Nie dumaj! Rusz się! Weź dzień na U i odwiedź swojego lekarza - mówi na koniec Zalewski.

Oprócz Zalewskiego i Herman w filmie wystąpili m.in. prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, Bovska, Lara Gessler, aktorzy: Olga Frycz, Marta Wierzbicka, Mateusz Damięcki i Michał Żebrowski, celebryci i influencerzy. Rolę dziennikarza, który spotyka Stańczyka na przystanku, zagrał Olivier Janiak. "Dzień na U możesz zorganizować, kiedy chcesz, a że warto chcieć - pokazuje Stańczyk. Cieszę się bardzo, że w tak szacownym gronie wspierających dane mi było się znaleźć" - napisał na Instagramie prowadzący "Co za tydzień".

"Dzień ma U" - co to za kampania

To piąta odsłona kampanii "Dzień na U" Fundacji Rak’n’Roll. Na czas jej trwania w Muzeum Narodowym wywieszona została specjalna wersja "Stańczyka", bez głównego bohatera, po którym zostało jedynie puste krzesło. Dwa lata temu "na badania" wysłano Syrenkę Warszawską, która na jeden dzień zniknęła z Powiśla.

ZOBACZ TEŻ: Syrenka Warszawska zniknęła z Bulwarów Wiślanych w ramach kampanii "Dzień na U"

Akcja "Dzień na U" zadebiutowała w październiku 2019 roku. Wtedy organizatorzy - Fundacja Rak’n’Roll i Avon Kontra Rak Piersi - zachęcali Polki, by znalazły w roku jeden dzień na USG piersi. Tegoroczna, piąta edycja "Dnia na U" jest skierowana w szczególności do mężczyzn. Ma im przypomnieć, że regularne badania profilaktyczne są formą dbania o siebie tak naturalną, jak trening na siłowni, barber czy odpowiednia dieta. Nie chodzi tylko o USG. Organizatorzy kampanii namawiają, by w ramach profilaktyki zrobić także kontrolę znamion, kolonoskopię czy RTG. Listę badań zalecanych kobietom i mężczyznom można znaleźć na stronie kampanii dziennau.pl.

CZYTAJ TEŻ: Damian Michałowski: to męska rzecz pójść na badania 

Czytaj także: