Organizacja charytatywna Jo's Cervical Cancer Trust zorganizowała akcję, która ma na celu podnieść świadomość kobiet dotyczącą raka szyjki macicy. Kampania #SmearForSmear ma zachęcić kobiety do regularnych badań cytologicznych. Akcja wspierana jest przez kobiety i mężczyzn, którzy w sieci udostępniają swoje zdjęcia z rozmazaną na twarzy szminką.
Selfie z rozmazaną na twarzy szminką udostępnione w sieci to nowy pomysł brytyjskiej fundacji, która zajmuje się wspieraniem kobiet cierpiących na raka szyjki macicy.
Dla zdrowia
Fundacja do swojej kampanii społecznej #SmearForSmear angażuje internautów. Aby dołączyć do akcji wystarczy pomalować usta szminką, rozmazać ją na twarzy, zrobić sobie zdjęcie i udostępnić w wybranym serwisie społecznościowym.
Attend your smear, reduce your risk @JoTrust #SmearForSmear sign the petition to lower the age http://t.co/cbYVRZIjBY pic.twitter.com/OQ8xJ9PPjS— Mandip Gill (@MandipGill) styczeń 25, 2015
Here's my #SmearForSmear selfie. Today is the start of #CCPW. Don't be afraid ladies! See @JoTrust for more info ... pic.twitter.com/eccQK63boD— Laura Stokes (@lmv_stokes) styczeń 25, 2015
Girls book your smears big shout out to all the girls that are doing #SmearForSmear @CervicalScreen1 @JoTrust pic.twitter.com/RT9Av4fmje— emma kivell (@rainbowshera) styczeń 25, 2015
A smear test saved my life. Join with @JoTrust for the fab #SmearForSmear campaign @TVpsychologist @DrPamSpurr xx pic.twitter.com/feEaM3UTk7— @TraceyCox (@TraceyCox) styczeń 25, 2015
Have you heard about @jotrust #Smearforsmear selfies? Let's help break the #smear silence & get people talking! pic.twitter.com/J0ISRbkefi— Tina (@TheMotherGeek) styczeń 25, 2015
Help raise awareness for cervical cancer .. Go to your smear, it could save your life girls #smearforsmear pic.twitter.com/wX7R1DmjJI— Nicole Rutter (@NicoleR208) styczeń 25, 2015
Kampanię wspierają również mężczyźni, którzy swoimi zdjęciami zachęcają kobiety do regularnych badań.
I'm raising awareness of cervical cancer and smear tests. #SmearForSmear @JoTrust pic.twitter.com/gXnuEnlu0P— Rob Music (@robmusic_) styczeń 25, 2015
Gents support the ladies you love #smearforsmear @RepublicofEvry1 @Sham_Bodie @ChiefTV or text "CCPW01 £5" to 70070 pic.twitter.com/sxs6JGBKr5— Ben Akers (@BenAkers) styczeń 25, 2015
My husband raising awareness of cervical cancer and smear tests #SmearForSmear pic.twitter.com/MVnv5NITUZ— Madeleine Durrant (@MaddyDurrant) styczeń 25, 2015
Za pomocą #SmearForSmear organizatorzy chcą zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat raka szyjki macicy. Zachęcają też kobiety, nie tylko te powyżej 25 roku życia, ale i młodsze do regularnych badań cytologicznych, które pozwolą na wcześniejsze wykrycie choroby i zwiększą szansę na całkowite wyleczenie.
Kampania spodobała się zarówno internautom, jak również kobietom, które walkę z rakiem wygrały. Amy, w rozmowie z fundacją stwierdziła: - Myślę, że kampania #SmearForSmear jest fantastycznym pomysłem, który przyczyni się do zwiększenia świadomości, szczególnie wśród młodych kobiet. Cieszę się, że mogę wesprzeć tą akcję, niech to będzie moje podziękowanie.
#SmearForSmear now to raise awareness of the importance of attending your #smeartest & nominate your friends pic.twitter.com/v2UCF0HTM1— Jo's Trust (@JoTrust) styczeń 25, 2015
Wcześniejsze badania
Aktualnie w Wielkiej Brytanii zaproszenie na badania cytologiczne otrzymują panie, które mają 25 lat. Działacze zaapelowali o obniżenie minimalnego wieku, od którego kobiety będą zapraszane na bezpłatne badania.
Również w sieci można podpisać e-petycję złożoną przez mamę Sophie Jones, która w wieku 19 lat zmarła na raka szyjki macicy.
Z kolei Jess Evans, mama 22-latki, której również nie udało się pokonać choroby, w rozmowie z fundacją stwierdziła, że jej córka nadal żyłaby, gdyby lekarze wcześniej zdiagnozowali u niej raka.
Zatrważające statystyki
Każdego roku na świecie na raka szyjki macicy zapada około 500 tys. kobiet.
Co roku ponad 3 tys. Polek słyszy diagnozę. Połowa z nich przegrywa walkę z rakiem, ponieważ choroba została wykryta zbyt późno.
Autor: kl/ja / Źródło: Twitter, jostrust.org.uk
Źródło zdjęcia głównego: Twitter