Trzecia generacja samochodu Beetle jest produkowana w mieście Puebla w środkowym Meksyku.
W opublikowanym komunikacie szef amerykańskiego oddziału VW Hinrich Woebcken zapowiedział, że firma chce "koncentrować się na rodzinach" i projektowanych dla nich produktach, oraz podjąć wysiłek elektryfikacji.
Dlatego podjęto decyzję o zaprzestaniu produkcji kompaktowego samochodu.
Ofiara rosnącej popularności SUV-ów
Sprzedaż Beetle'a w USA spadała w bieżącym roku o 2,2 proc. Model ten stał się ofiarą rosnącej popularności SUV-ów - ocenia portal Automotive News. Podobne spadki zanotował w Stanach Zjednoczonych też Golf.
W ramach swojej strategii produktowej niemiecki koncern stopniowo wycofywał ze światowych rynków następcę garbusa.
Szef Volkswagena Herbert Diess od początku swojej działalności w firmie (2015 r.) dążył do zmniejszenia liczby oferowanych modeli. Jak podaje Automotive News Diess, rozważał wskrzeszenie modelu Beetle jako samochodu elektrycznego.
Specjalne wersje na ostatni rok
Pierwszy garbus powstał w 1938 roku. Model został wskrzeszony i zmodernizowany w 1998 roku. Szczyt popularności w Stanach Zjednoczonych ten samochodu osiągnął rok później, notując sprzedaż na poziomie ponad 83 tys.
Volkswagen zapowiedział, że w ostatnim roku produkcyjnym zaoferuje klientom dwie specjalne wersje: Final Edition SE i Final Edition SEL.
Autor: mp//dap / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com