Handlowy gigant planuje automatyzację dwóch trzecich sklepów

Walmart przekazał, że planuje, by około 65 procent jego sklepów było zautomatyzowanych do końca roku podatkowego 2026 - podał Reuters. Agencja dodała, że ogłoszono to zaledwie kilka dni po informacji o planach zwolnienia ponad 2000 osób w obiektach realizujących zamówienia online.

Plany przekazano podczas corocznego spotkania inwestorów amerykańskiego giganta handlowego w Tampie na Florydzie. Walmart coraz częściej wykorzystuje swoje ogromne sklepy do obsługi zamówień online i intensywnie inwestuje w automatyzację, aby przyspieszyć przetwarzanie zamówień w obiektach zajmujących się sprzedażą e-commerce - wskazał Reuters.

Walmart to największy prywatny pracodawca w USA
Walmart to największy prywatny pracodawca w USA
Źródło: PJiiiJane / Shutterstock.com

Walmart planuje automatyzację 65 procent sklepów

Agencja dodała, że nie podano, czy ten ruch doprowadzi do kolejnych zwolnień u największego prywatnego pracodawcy w USA, który zatrudnia około 1,7 miliona pracowników w Stanach i kolejne 60 tys. za granicą. Firma poinformowała tylko, że te posunięcia zmniejszą zapotrzebowanie na gorzej płatne stanowiska.

- Ponieważ zmiany są wdrażane w całej firmie, to skutkiem będą stanowiska, które wymagają mniej pracy fizycznej, ale mają wyższą stawkę wynagrodzenia - stwierdził przedstawiciel sklepu z Bentonville w stanie Arkansas.

Około 55 procent zamówień przetwarzanych obecnie w centrach Walmartu zostanie zautomatyzowanych do stycznia 2026 r., co zmniejszy koszty o około 20 proc. - podała firma.

"Większa wydajność nie tylko przyczyni się do lepszego zarządzania zapasami, ale także wesprze szybko rozwijający się biznes e-commerce Walmartu" – napisał w komentarzu Ben Bienvenu, analityk Stephens Inc.

Walmart, który ma ponad 5000 sklepów w USA, nie odpowiedział natychmiast na pytania, czy te ruchy spowodują jakiekolwiek zwolnienia w najbliższym czasie - poinformował Reuters.

Walmart zainwestował miliardy dolarów w technologię swoich urządzeń do składania zamówień online, w tym zakup firmy zajmującej się robotami spożywczymi Alert Innovation i współpracę z takimi firmami jak Knapp, aby zmniejszyć liczbę kroków potrzebnych pracownikom do przetwarzania zamówień e-commerce z 12 do 5 - opisała agencja.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: