Sprzedaż samochodów osobowych w Chinach wyniosła w lutym 1,42 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 10,4 procent w porównaniu z niską bazą w tym samym okresie w 2022 roku, kiedy tygodniowe święto Nowego Roku Księżycowego ograniczyło działalność biznesową.
Sprzedaż samochodów w pierwszych dwóch miesiącach spadła o 19,7 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, podało Chińskie Stowarzyszenie Samochodów Osobowych (China Passenger Car Association - CPCA).
Rośnie popularność aut elektrycznych
Sprzedaż nowych samochodów napędzanych energią, w tym samochodów elektrycznych zasilanych wyłącznie akumulatorami i hybryd typu plug-in, stanowiła ponad 30 proc. całkowitej sprzedaży nowych samochodów w miesiącu i wzrosła o 61 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, wynika z danych CPCA.
Podczas gdy ogólny popyt zmalał, sprzedaż nowych pojazdów energetycznych (NEV) na największym światowym rynku motoryzacyjnym nadal przyspiesza, ponieważ Pekin rozszerzył zwolnienia podatkowe na takie produkty, a władze lokalne wprowadziły zachęty zachęcające do zakupów.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock