Z nieba znika marka Germanwings. Katastrofa w Alpach podcięła jej skrzydła

Zniknie marka Germanwings
Zniknie marka Germanwings
Źródło: TVN24 BiS
Najpóźniej od jesieni tego roku nie będzie już linii lotniczej Germanwings, której pilot Andreas Lubitz 24 marca br. spowodował katastrofę w Alpach. Cała flota powietrzna trafi w ręce Eurowings, innej taniej linii lotniczej Lufthansy.

Jak informuje "Rzeczpospolita", Eurowings ma ambicje rozwoju siatki światowych połączeń, zwłaszcza lotów do wakacyjnych kurortów w Azji, Ameryce Północnej i na Karaibach.

Dobra decyzja

Likwidacja Germanwings, którą Lufthansa reklamowała jako "przyjazną i wiarygodną", to kosztowne przedsięwzięcie, chociażby dlatego, że na wyposażeniu linii jest 30 samolotów.

Samo przemalowanie każdego z nich na barwy Eurowings, to koszt rzędu 30 tys. euro. Co łącznie daje prawie milion euro.

Ale, jak podkreślają eksperci, odejście od nazwy Germanwings, to dobra decyzja. Jak pisze "Rzeczpospolita": miała pomóc Lufthansie w poprawie wyników finansowych, tymczasem poważnie je obciąża.

Marka Eurowings ma być budowana w oparciu o niezawodność Lufthansy i jej kompetencje techniczne.

Katastrofa samolotu w Alpach była ogromnym ciosem dla Lufthansy. W czego efekcie, stała się potężnym obciążeniem dla wyników finansowych całej grupy. Znacznie ucierpiała również reputacja Lufthansy jako bezpiecznego przewoźnika.

Notowania Lufthansy od grudnia 2014
Notowania Lufthansy od grudnia 2014
Źródło: stooq.pl

Od połowy stycznia obserwujemy znaczny spadek notowań niemieckiej Lufthansy, której akcje - dzisiaj ok. godz. 8:35 - tracą na wartości 2,21 proc.

Autor: mb / Źródło: TVN24 BiS

Zobacz także: