Serek wiejski wraca do łask - jego popularność w USA rośnie tak szybko, że w niektórych sklepach zaczyna go brakować. Produkt, który przez lata kojarzony był głównie z dietą i kuchnią sprzed dekad, zyskał drugie życie dzięki młodym konsumentom i przepisom publikowanym na TikToku. Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 20 procent w ciągu ostatniego roku, a producenci nie nadążają za popytem.
Nowe przepisy kulinarne z wykorzystaniem serka wiejskiego podbijają media społecznościowe. Przekłada się to na skokowy wzrost sprzedaży produktu.
Duży wzrost
Według danych firmy badawczej Circana, sprzedaż serka wiejskiego w amerykańskich sklepach detalicznych wzrosła o 20 proc. w ciągu 52 tygodni do 15 czerwca br. Wcześniej notowano wzrosty o 17 proc. w latach 2023 i 2024 oraz o 11 proc. w 2022 roku. To wyraźna zmiana w porównaniu z 2021 rokiem, gdy sprzedaż spadła.
- Kiedyś nie wierzyłem, że serek wiejski może wrócić do łask. Kojarzył się z dietą i jedzeniem naszych dziadków - powiedział John Crawford, wiceprezes ds. analiz rynku nabiału w Circana, amerykańskiej firmie zajmującej się analizą danych i badaniami konsumenckimi - Ale TikTok wszystko zmienił - dodał.
Popularność produktu zaskoczyła nawet przedstawicieli branży. - Musiałam dwa razy sprawdzić dane, ale to naprawdę kategoria z dużym potencjałem wzrostu - przyznała Susan Morris, dyrektor operacyjna sieci firmy spożywczej Albertsons, podczas lipcowej telekonferencji z analitykami.
Czytaj więcej: Globalny szał. "Proszą nawet o kilogram dziennie" >>>
Nie nadążają z dostawami
Niektóre marki notują tak duży wzrost sprzedaży serka wiejskiego, że w sklepach zaczyna go brakować. Firma Organic Valley poinformowała, że w pierwszej połowie 2025 roku sprzedaż tego produktu wzrosła o ponad 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
- Serek wiejski Organic Valley sprzedaje się szybciej, niż jesteśmy w stanie go produkować - powiedział Andrew Westrich, menedżer ds. marketingu w firmie.
Z podobnymi problemami mierzy się marka Good Culture, która zyskała popularność dzięki przepisom publikowanym na TikToku. 2 lipca firma opublikowała na Instagramie wpis, w którym przyznała, że ma trudności z utrzymaniem dostępności produktu. "Wiemy, że ostatnio trudno nas znaleźć. Widzimy wiadomości, wiemy, że popyt jest OGROMNY i pracujemy bez przerwy, by wrócić na półki" - napisano w komunikacie.
Źródło: CNN
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock