Oddano do użytku 13 kilometrów drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie - Mrągowo oraz 3 kilometry jednojezdniowej obwodnicy Mrągowa - poinformowało we wtorek Ministerstwo Infrastruktury. Inwestycja kosztowała ponad 625 milionów złotych.
Droga krajowa nr 16, na której znajduje się większa część zmodernizowanej drogi, jest nazywana "komunikacyjnym kręgosłupem Warmii i Mazur", bo trasa ta z zachodu na wschód przecina cały region. Znajdują się na niej główne miasta: Iława, Ostróda, Olsztyn, Mrągowo, Mikołajki, Orzysz i Ełk.
Nowy odcinek
"Droga ekspresowa S16 ma szansę stać się kręgosłupem dla rozwoju zarówno gospodarczego, ale również turystycznego północno-wschodniej Polski. Jest już podpisana umowa na kolejny etap z Barczewa do Biskupca, a niebawem będziemy podpisywać umowę na realizację odcinka z Barczewa do Olsztyna. Będziemy robić wszystko, aby budowa S16 postępowała sprawnie" - powiedział cytowany w komunikacie resortu wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.
Oddany do ruchu odcinek S16 jest przedłużeniem dwujezdniowej trasy pomiędzy Biskupcem a Borkami Wielkimi, którą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła kierowcom w 2014 r. Nowy fragment S16 przebiega przez Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie omija Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Oznacza to, że jadący od strony Olsztyna do Mikołajek nie będą musieli wjeżdżać do Mrągowa. Przejazd przez to miasto w sezonie turystycznym zajmował godzinę i dłużej.
Budowa za 625 milionów złotych
Na nowym odcinku drogi, który omija wsie, np. Sorkwity, zmniejszono liczbę skrzyżowań i zlikwidowano bezpośrednie wjazdy na pola uprawne i posesje.
Budowa 13 km drogi z Borek Wielkich do Mrągowa oraz 3 km obwodnicy Mrągowa kosztowało ponad 625 mln zł. Pieniądze pochodziły z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Drogę budowała firma PORR.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: gov.pl