Sfinks Polska złożył ofertę zakupu udziałów w spółce Fabryka Pizzy - poinformowano w komunikacie.
Jak przypomniano, pod koniec 2016 roku Sfinks Polska zawarł dwuetapową umowę z udziałowcem Fabryki Pizzy. W pierwszym etapie, trwającym do końca marca tego roku, Sfinks miał ocenić potencjał marki.
Teraz spółka zdecydowała o przejściu do drugiego etapu, którym jest dalszy rozwój sieci oraz przejęcie wszystkich udziałów w Fabryce Pizzy, a w efekcie - marki i całej sieci.
- Marka jest bardzo ciekawa, wyróżnia się na tle innych restauracji włoskich, a do tego jest formatem sieciowym, w czym się specjalizujemy - mówi, cytowany w komunikacie, Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, która w całej Polsce ma ponad 100 restauracji.
Fabryka Pizzy powstała w 2000 roku. Spółka prowadzi restauracje oferujące dania kuchni włoskiej. Sieć aktualnie liczy 14 lokali.
Z kolei Sfinks Polska to jedna z największych firm restauracyjnych w Europie. Spółka zarządza między innymi sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK. Jest notowana na GPW od 2006 roku.
Rosnący rynek
Największą siecią pizzerii w kraju dysponuje obecnie Da Grasso, która rozpoczęła działalność pod koniec lat 90. Obecnie ma blisko 180 punktów w 120 miastach w całym kraju. Inne duże sieci to Pizza Hut, Dominum, Domino's, Telepizza czy Biesiadowo.
Z danych GUS wynika, że od 2010 roku systematycznie rośnie wartość sprzedaży w punktach gastronomicznych. W 2016 roku osiągnęła poziom blisko 34,5 mld zł. Dla porównania w 2015 roku było to 31,4 mld zł, a w 2014 - 28,3 mld zł.
Autor: mb//bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock