Rozpoczęła się budowa liczącego 58,6 km odcinka drogi ekspresowej S17 między końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód. Według planów, kierowcy skorzystają z nowej trasy w połowie 2019 roku.
Odcinek drogi S17 Garwolin – Kurów podzielony został na cztery zadania, które realizuje trzech wykonawców - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Łączna wartość inwestycji to blisko 2 mld zł.
Trasa ekspresowa S17
Niemal połowa nowej trasy powstaje w sąsiedztwie obecnej drogi krajowej nr 17, z czego około 10 km zostanie przebudowane do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego, a przekrój jezdni umożliwi w przyszłości dobudowę w pasie rozdziału trzeciego pasa ruchu. Zbudowanych zostanie blisko 90 obiektów inżynierskich, w tym 23 mosty, 45 wiaduktów, trzy kładki, dwa dolne przejścia dla pieszych oraz 16 przejść dla zwierząt. Powstanie siedem węzłów drogowych (Górzno, Gończyce, Trojanów, Ryki Północ, Ryki Południe, Skrudki i Żyrzyn) oraz cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP).
Budowa drogi
Dwa odcinki o łącznej długości ok. 25,2 km - od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw wybuduje Budimex. Kolejny odcinek, od granicy województw do węzła Skrudki, o długości ponad 20 km, zrealizuje firma PORR. Ostatni, pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, firma Mota-Engil Central Europe. W Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim toczy się postępowanie w sprawie zezwoleń na realizację kolejnych dwóch odcinków przyszłej S17: od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz od obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina.
Autor: tol/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA