PKP Intercity wyłączyło z eksploatacji sześć składów typu Pendolino z powodu uszkodzenia podwozi tłuczniem - poinformowała w środę PAP Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy kolejowej spółki.
- Sześć pojazdów Pendolino zostało wyłączonych z ruchu ze względu na ślady po kontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziach - powiedziała Serbeńska.
- Tabor jest teraz bardzo dokładnie sprawdzany. Analizy przyczyn są prowadzone przez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury - dodała.
Ogromny koszt
PKP Intercity kupiło 20 pociągów od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro.
Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.
Pendolino wkrótce z wi-fi
Prezes zarządu PKP SA Krzysztof Mamiński mówił na początku stycznia br., że "w składach, które będą szły do przeglądów okresowych, będzie instalowane wi-fi". Dodał, że "nie wyłączamy składów tylko dlatego, żeby zainstalować internet. Będziemy montować sukcesywnie".
Rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska informowała wówczas, że spółka dostała ofertę na projekt techniczny instalacji wi-fi w Pendolino.
- Po analizie dokumentacji będziemy w stanie przedstawić harmonogram. Ze względu na trwające postępowanie nie możemy jeszcze przedstawić informacji finansowych. Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż będzie konieczna ingerencja w poszycie pojazdu - tłumaczyła.
- Natomiast w przypadku technologii dostępu do internetu przewidujemy łączenie w jednym czasie sygnału internetowego od wielu operatorów GSM i udostępnianie go w pociągach - informowała.
Z kupionych przez PKP Intercity składów pasażerskich tylko w Pendolino nie ma wi-fi. Usługa taka działa w pozostałych zakupionych pociągach, takich jak Dart i Flirt
Autor: msz//dap / Źródło: PAP