PKN Orlen uruchomi stacje paliwowe pod szyldem CPN i Petrochemia Płock. To podmioty, z połączenia których powstał koncern.
Koncern zaznaczył, że na obecnym etapie projekt dotyczy dwóch stacji: na warszawskiej Pradze, gdzie powstanie stacja paliwowa z logo CPN i w Bodzanowie niedaleko Płocka, gdzie działać będzie placówka z szyldem Petrochemia Płock. Ich rebranding powinien zostać zakończony do końca tygodnia.
"Spółka dostrzega potencjał biznesowy i marketingowy w reaktywacji wysoce rozpoznawalnych znaków towarowych od lat budzących pozytywne reakcje klientów" - podkreślił PKN Orlen.
CPN i Petrochemia wracają
Jak zaznaczył PKN Orlen, w ten sposób, w 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów, "koncern promuje swoje dziedzictwo i przypomina jedne z najpopularniejszych polskich marek". - Mimo, że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem - powiedział dyrektor biura promocji i reklamy PKN Orlen Marcin Stefaniak.
O planach przywrócenia historycznych marek pisaliśmy już w ubiegłym roku. Wtedy Orlen informował, że analizuje "czy z marketingowego i biznesowego punktu widzenia, zasadne byłoby odtworzenie pojedynczych historycznych stacji paliw pod marką CPN". Część komentatorów zwracał wówczas uwagę, że dzięki wykorzystywaniu historycznej marki łatwiejsze stanie się utrzymanie praw do niej, które kilkukrotnie próbowano już przejąć.
Stacje paliw w Polsce
Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że Orlen na koniec września miał najwięcej stacji w Polsce - 1774, w tym 57 pod logo Bliska. To o dwie stacje mniej niż na koniec 2017 roku, ale jednocześnie o 16 więcej niż na koniec września ubiegłego roku.
Na drugim miejscu znalazło się BP. Do sieci należały 542 obiekty, w porównaniu do 537 na koniec ubiegłego roku. Trzecie miejsce zajęła Grupa Lotos. Koncern miał w swoim portfelu 488 stacji, w tym 198 pod logo Optima.
Tuż za podium znalazł się Shell z 420 obiektami. Pierwszą piątkę uzupełniło zaś CircleK, do sieci należało 348 stacji.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku z polskiego rynku zniknęły stacje Statoil, które zmieniły nazwę właśnie na Circle K.
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKN Orlen