Polska Rada Biznesu stanowczo protestuje przeciwko wstrzymywaniu przedłużenia koncesji kanału TVN7 przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji - napisała w oświadczeniu PRB. "Działania te nie mają żadnej podstawy prawnej i naruszają międzynarodowe umowy handlowe" - dodano.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po raz kolejny nie rozstrzygnęła w czwartek sprawy przedłużenia koncesji dla TVN7. Stacja złożyła wniosek w tej sprawie ponad rok temu, nadawca spełnia wszystkie warunki.
Widzowie mogą wyrazić solidarność z kanałem, zwracając się do KRRiT o niezwłoczne przyznanie koncesji.
Napisz w obronie TVN7: SKARGI@KRRIT.GOV.PL
Polska Rada Biznesu o wstrzymywaniu rekoncesji dla TVN7
"Prosimy nie regulować odbiorników, czyli ciąg dalszy wojny z TVN-em" - w ten sposób Polska Rada Biznesu zatytułowała datowane na piątek oświadczenie w sprawie wstrzymywania rekoncesji dla TVN7 przez KRRiT.
"Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, zamiast stać na staży wolności słowa i stabilności rynku medialnego, po raz kolejny realizuje interesy polityczne rządzących. Polska Rada Biznesu stanowczo protestuje przeciwko wstrzymywaniu przedłużenia koncesji kanału TVN7" - napisała PRB.
Dodała, że "działania te nie mają żadnej podstawy prawnej i naruszają międzynarodowe umowy handlowe".
"Podobnie jak w przypadku ustawy Lex TVN i wcześniejszej nagonki KRRiT na TVN, jest to kolejna odsłona politycznej wojny, którą partia rządząca wytoczyła przeciwko Grupie Discovery" - czytamy w oświadczeniu.
"Koncesja na nadawanie kanału TVN7 wygasa 25 lutego 2022 roku. Grupa Discovery złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek o przedłużenie koncesji ponad rok temu – 23 grudnia 2020 roku – i dotychczas nie otrzymała decyzji. Mamy tu do czynienia ze skandalicznym traktowaniem legalnie działającego przedsiębiorstwa i uniemożliwianiem mu planowania jakichkolwiek działań" - podkreśliła Polska Rada Biznesu.
PRB stwierdziła, że "jeśli KRRiT nie przedłuży koncesji, ucierpi nie tylko TVN7 i jego widzowie, którzy stracą bezpłatny dostęp do tego kanału, ale też cała branża medialna w Polsce".
"Dla inwestorów będzie to sygnał, że polski rynek mediów nie podlega ochronie prawnej, a urzędnicy mogą arbitralnie naginać przepisy prawa w imię politycznych interesów. W ten oto sposób rządzący mówią wprost, że wolne, niezależne od władzy media nie są w naszym kraju mile widziane" - napisano w oświadczeniu.
"Domagamy się, by Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uszanowała przepisy obowiązującego w Polsce prawa i niezwłocznie przedłużyła koncesję kanału TVN7. Każda inna decyzja – oraz zwlekanie z wydaniem decyzji – będzie oznaczać, że główny organ państwowy, który ma chronić wolność słowa i stabilność rynku medialnego, działa wbrew swojej misji, a tym samym poważnie narusza interes publiczny" - zaznaczyła Polska Rada Biznesu.
Kampania informacyjna, widzowie mogą zwracać się do KRRiT
TVN7 to jedna z największych, najbardziej rozpoznawalnych i lubianych stacji w Polsce, działająca nieprzerwanie od 2002 roku. Od tego czasu kanał dynamicznie się rozwijał i obecnie zajmuje 4. miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji w grupie komercyjnej 16-49. Siódemka to kanał z koncesją naziemną, satelitarną i kablową. Blisko 30 procent widzów ogląda go w telewizji naziemnej, czyli całkowicie za darmo.
Treści produkowane przez TVN7 mają charakter lokalny. W 2021 roku aż 8 z TOP10 najpopularniejszych programów stacji stanowiły produkcje polskie. Programy wyprodukowane w Polsce wypełniają około 70 procent całego czasu antenowego Siódemki. Kanał wspiera polskie firmy i inwestuje w Polsce, promuje polskie filmy poprzez pasmo polskich poniedziałków. Co roku 1,5 procent przychodu grupy TVN Discovery zostaje odprowadzone do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, wspierając polską kinematografię.
W związku z przedłużającym się procesem rekoncesyjnym TVN7 rozpoczęła się kampania informacyjna. W spocie gwiazdy stacji zapraszają do wspólnej zabawy, a także przypominają, że największy kanał rozrywkowy w Polsce może niedługo zakończyć nadawanie.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24