Amerykański gigant medialny Discovery Communications podjął decyzję o zakupie Scripps Networks Interactive (nadawcy m.in. kanałów grupy TVN) na poziomie USA oraz globalnym. Podana wartość transakcji to 14,6 miliarda dolarów (ok. 53 miliardów złotych).
Poniżej fragment tłumaczenia wstępu do komunikatu o transakcji:
31 lipca 2017 r.
DISCOVERY COMMUNICATIONS PRZEJMUJE SCRIPPS NETWORKS INTERACTIVE ZA 14,6 MILIARDÓW DOLARÓW
Połączenie, które ma przyśpieszyć wzrost tradycyjnych kanałów telewizyjnych, platform cyfrowych dla długich i krótkich form wideo na całym świecie oraz stworzyć globalnego lidera w rozrywce niefabularnej.
- Połączona firma będzie docierała do prawie 20 proc. widzów płatnej telewizji w USA
- Należeć do niej będzie pięć najpopularniejszych kanałów tematycznych skierowanych do kobiet oraz ponad 20 proc. widowni kobiecej w primie timie w USA
- Transakcja zapewni długoterminowy wzrost poprzez rozwój marek, formatów, gwiazd oraz tworzenie ponad 8 tys. godzin produkcji własnych rocznie
- Ponad 7 miliardów odtworzeń wideo miesięcznie sprawia, że firma będzie nowym liderem w krótkich formach i w obszarze mobile-first
- Ważne synergie kosztowe w wysokości mniej więcej 350 milionów dolarów
- Wzrost zysku na akcję i zwiększenie wolnych przepływów pieniężnych w pierwszym roku po zamknięciu transakcji.
Discovery Communications, Inc. (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) (“Discovery”) oraz Scripps Networks Interactive, Inc. (Nasdaq: SNI) (“Scripps”) ogłosiły, że podpisały ostateczne porozumienie w sprawie przejęcia Scripps przez Discovery w transakcji gotówkowo-udziałowej wycenianej na 14,6 mld dolarów, czyli 90 dolarów za akcję, na podstawie wyceny Discovery na godzinę zamknięcia giełdy w piątek, 21 lipca. Cena zakupu to 34-proc. premia w stosunku do niezmienionej ceny akcji Scripps z wtorku, 18 lipca 2017 r. Zamknięcie transakcji przewidziane jest na początek 2018 roku.
„To ekscytujący nowy rozdział w historii Discovery. Scripps to jedna z najlepiej zarządzanych firm medialnych na świecie z fantastycznymi zasobami, silnymi markami i popularnymi gwiazdami i formatami. Nasza firma oparta jest na świetnym opowiadaniu historii, szczerych postaciach i zafascynowanej rzeszy super fanów. Wierzymy, że dzięki połączeniu ze Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i dynamiczną firmę mediową z globalną maszyną kontentową, która będzie mogła być w pełni zoptymalizowana i zmonetyzowana na przestrzeni naszych połączonych kanałów, produktów i usług w każdym kraju na całym świecie” – powiedział David Zaslav, Prezes i Dyrektor Generalny, Discovery Communications.
„Dzięki pasji i oddaniu naszych wspaniałych pracowników oraz przy wsparciu ze strony rodziny Scrippsów, zbudowaliśmy firmę lifestylową, która każdego dnia porusza i zmienia życie naszych odbiorców” – powiedział Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive. „Umowa z Discovery to wyjątkowa możliwość dla Scripps, aby rozwinąć nasze wiodące marki lifestylowe na całym świecie oraz skorzystać z nowych kanałów dystrybucji, w tym zapewnić sobie rozwój w dziedzinie krótkich form wideo oraz platform streamingowych kierowanych bezpośrednio do konsumenta.”
Nowy pionier z szerokim portfolio materiałów rozrywkowych
Discovery oraz Scripps razem będą oferować komplementarną oraz dynamiczną grupę marek. Nowo połączona firma będzie tworzyć około 8 tys. godzin produkcji własnych rocznie, będzie posiadać bibliotekę ponad 300 tys. godzin treści oraz będzie łącznie generować 7 miliardów streamów krótkich form wideo miesięcznie. Tym samym chce stać się najpopularniejszym dystrybutorem krótkich form wideo.
Razem Discovery oraz Scripps będą posiadać prawie 20 proc. udziałów w widowni płatnych kanałów telewizyjnych w USA. Dodatkowo po połączeniu firma będzie mieć w swoim portfolio pięć najpopularniejszych płatnych kanałów tematycznych skierowanych do kobiet oraz będzie posiadała 20 proc. udziałów w kobiecej widowni w primie timie.
Połączone portfolio marek będzie zawierało: Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science and Turbo/Velocity, oraz OWN w Stanach Zjednoczonych, Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej, oraz Eurosport, wiodącego nadawcę lokalnych wydarzeń sportowych typu premium i nadawcę transmisji z Igrzysk Olimpijskich w Europie.
Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country oraz TVN, wiodącego nadawcy treści rozrywkowych, lifestylowych i newsowych w Polsce; UKTV, spółkę typu joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel, pierwszy pan-regionalny kanał telewizyjny w Azji poświęcony treściom kulinarnym; oraz stację lifestylową Fine Living Network.
(…)
Link do pełnej wersji w języku angielskim:
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl