Poniżej fragment tłumaczenia wstępu do komunikatu o transakcji:
31 lipca 2017 r.
DISCOVERY COMMUNICATIONS PRZEJMUJE SCRIPPS NETWORKS INTERACTIVE ZA 14,6 MILIARDÓW DOLARÓW
Połączenie, które ma przyśpieszyć wzrost tradycyjnych kanałów telewizyjnych, platform cyfrowych dla długich i krótkich form wideo na całym świecie oraz stworzyć globalnego lidera w rozrywce niefabularnej.
- Połączona firma będzie docierała do prawie 20 proc. widzów płatnej telewizji w USA
- Należeć do niej będzie pięć najpopularniejszych kanałów tematycznych skierowanych do kobiet oraz ponad 20 proc. widowni kobiecej w primie timie w USA
- Transakcja zapewni długoterminowy wzrost poprzez rozwój marek, formatów, gwiazd oraz tworzenie ponad 8 tys. godzin produkcji własnych rocznie
- Ponad 7 miliardów odtworzeń wideo miesięcznie sprawia, że firma będzie nowym liderem w krótkich formach i w obszarze mobile-first
- Ważne synergie kosztowe w wysokości mniej więcej 350 milionów dolarów
- Wzrost zysku na akcję i zwiększenie wolnych przepływów pieniężnych w pierwszym roku po zamknięciu transakcji.
Discovery Communications, Inc. (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) (“Discovery”) oraz Scripps Networks Interactive, Inc. (Nasdaq: SNI) (“Scripps”) ogłosiły, że podpisały ostateczne porozumienie w sprawie przejęcia Scripps przez Discovery w transakcji gotówkowo-udziałowej wycenianej na 14,6 mld dolarów, czyli 90 dolarów za akcję, na podstawie wyceny Discovery na godzinę zamknięcia giełdy w piątek, 21 lipca. Cena zakupu to 34-proc. premia w stosunku do niezmienionej ceny akcji Scripps z wtorku, 18 lipca 2017 r. Zamknięcie transakcji przewidziane jest na początek 2018 roku.
„To ekscytujący nowy rozdział w historii Discovery. Scripps to jedna z najlepiej zarządzanych firm medialnych na świecie z fantastycznymi zasobami, silnymi markami i popularnymi gwiazdami i formatami. Nasza firma oparta jest na świetnym opowiadaniu historii, szczerych postaciach i zafascynowanej rzeszy super fanów. Wierzymy, że dzięki połączeniu ze Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i dynamiczną firmę mediową z globalną maszyną kontentową, która będzie mogła być w pełni zoptymalizowana i zmonetyzowana na przestrzeni naszych połączonych kanałów, produktów i usług w każdym kraju na całym świecie” – powiedział David Zaslav, Prezes i Dyrektor Generalny, Discovery Communications.
„Dzięki pasji i oddaniu naszych wspaniałych pracowników oraz przy wsparciu ze strony rodziny Scrippsów, zbudowaliśmy firmę lifestylową, która każdego dnia porusza i zmienia życie naszych odbiorców” – powiedział Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive. „Umowa z Discovery to wyjątkowa możliwość dla Scripps, aby rozwinąć nasze wiodące marki lifestylowe na całym świecie oraz skorzystać z nowych kanałów dystrybucji, w tym zapewnić sobie rozwój w dziedzinie krótkich form wideo oraz platform streamingowych kierowanych bezpośrednio do konsumenta.”
Nowy pionier z szerokim portfolio materiałów rozrywkowych
Discovery oraz Scripps razem będą oferować komplementarną oraz dynamiczną grupę marek. Nowo połączona firma będzie tworzyć około 8 tys. godzin produkcji własnych rocznie, będzie posiadać bibliotekę ponad 300 tys. godzin treści oraz będzie łącznie generować 7 miliardów streamów krótkich form wideo miesięcznie. Tym samym chce stać się najpopularniejszym dystrybutorem krótkich form wideo.
Razem Discovery oraz Scripps będą posiadać prawie 20 proc. udziałów w widowni płatnych kanałów telewizyjnych w USA. Dodatkowo po połączeniu firma będzie mieć w swoim portfolio pięć najpopularniejszych płatnych kanałów tematycznych skierowanych do kobiet oraz będzie posiadała 20 proc. udziałów w kobiecej widowni w primie timie.
Połączone portfolio marek będzie zawierało: Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science and Turbo/Velocity, oraz OWN w Stanach Zjednoczonych, Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej, oraz Eurosport, wiodącego nadawcę lokalnych wydarzeń sportowych typu premium i nadawcę transmisji z Igrzysk Olimpijskich w Europie.
Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country oraz TVN, wiodącego nadawcy treści rozrywkowych, lifestylowych i newsowych w Polsce; UKTV, spółkę typu joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel, pierwszy pan-regionalny kanał telewizyjny w Azji poświęcony treściom kulinarnym; oraz stację lifestylową Fine Living Network.
(…)
Link do pełnej wersji w języku angielskim:
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl