Cyfrowe zapóźnienie firm. Mało z nich sprzedaje przez internet

Z kraju

sxc. hu W 2013 r. 8,3 proc. małych i średnich przedsiębiorstw sprzedawało swoje produkty online, a w roku ubiegłym 9,3 proc., przy średniej unijnej 15 proc.

Chociaż Polska wypadła lepiej niż rok temu w rankingu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego sporządzonym przez Komisję Europejską, to pozycji nie poprawiają nasze przedsiębiorstwa - informuje wtorkowy "Dziennik Gazeta Prawna".

W 2013 r. 8,3 proc. małych i średnich przedsiębiorstw sprzedawało swoje produkty online, a w roku ubiegłym 9,3 proc., przy średniej unijnej 15 proc. - informuje gazeta.

Daleko w rankingu

Jednak nasze firmy rzadko korzystają z przetwarzania danych w chmurze, mało sprzedają online za granicę i wciąż niespecjalnie chętnie korzystają z internetowego przepływu dokumentów.

Skutek: pod względem wykorzystania nowych technologii w firmach mamy 26. miejsce w Unii i jesteśmy o jedno oczko niżej niż rok temu.

Autor: mn / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: sxc. hu