Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) od czwartku ma rozpocząć przyjmowanie wniosków o zwrot pieniędzy wpłaconych na wycieczki do Izraela, które zostały odwołane z powodu działań wojennych. Chodzi o umowy o wycieczkę rozwiązane w okresie od 7 do 22 października. Środki zostaną wypłacone z Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP).
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który obsługuje Turystyczny Fundusz Pomocowy, poinformował Polską Agencję Prasową, że od czwartku 12 października przyjmuje od podróżnych oraz organizatorów turystyki wnioski o zwrot pieniędzy. "Ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne (połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży lub wakacji, np. przelotu i noclegu) odwołane przed ich rozpoczęciem. Środki z TFP nie są przeznaczone na zwrot wpłat za inne aktywności turystyczne, takie jak np. przejazd autokarem, koleją czy transport lotniczy" - podał UFG.
CZYTAJ WIĘCEJ: "New York Times" o błędach izraelskich służb i ataku Hamasu. "Wszystko posypało się jak kostki domina">>>
Zwrot wpłat za wycieczki do Izraela
"Wnioski można składać tylko za pośrednictwem Portalu TFG (https://tfg.ufg.pl ) od 12 października, ale nie później niż przed upływem 14 dni od powiadomienia przez podróżnego lub organizatora o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej realizowanej na terytorium Izraela" - wyjaśniono.
Fundusz zastrzegł, że zwrotowi z TFP podlegają wyłącznie wpłaty za imprezy turystyczne realizowane na terytorium Izraela, w odniesieniu do których powiadomienie o odstąpieniu od umowy przez podróżnego lub powiadomienie o rozwiązaniu umowy przez organizatora turystyki nastąpiło w terminie od 7 do 22 października.
"Zwrot środków będzie możliwy w przypadku złożenia przez organizatora imprezy turystycznej i podróżnego wniosków ze zgodnymi danymi. Weryfikacja danych w złożonych wnioskach nastąpi w ciągu 30 dni od dnia otrzymania późniejszego z tych wniosków. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego, termin ulega przedłużeniu o 4 miesiące. W terminie 14 dni od dnia pozytywnej weryfikacji, UFG dokonuje wypłaty z TFP na rzecz podróżnych, nie wcześniej jednak niż przed uzyskaniem od organizatora turystyki wpłat, których musi on dokonać wraz ze złożeniem swojego wniosku" - poinformował UFG.
Fundusz zastrzegł, że do złożenia wniosku niezbędne jest posiadanie przez organizatora oraz podróżnego konta w portalu TFG. Stwierdzono także, że nie "jest możliwe składanie wniosków pocztą elektroniczną (email), tradycyjną oraz osobiście".
"Zwrot środków dotyczy wyłącznie organizatorów turystyki ujętych w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych, bezpłatny dostęp pod adresem: https://ewidencja.ufg.pl/ewidencja/obywatel/wyszukiwanie" - podał Fundusz.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock