We wrześniu limit pasażerów wyniesie 67,5 tys. dziennie, a w październiku wzrośnie do 69,5 tys. Podobne ograniczenia obowiązują również w trakcie trwającego sezonu wakacyjnego.
Władze lotniska poinformowały, że ostrzegły linie lotnicze o spodziewanej zbyt dużej liczbie pasażerów niż można obsłużyć w porcie podczas ferii jesiennych, pod koniec października.
Utrudnienia dla pasażerów
Holenderskie linie lotnicze KLM przekazały, że decyzja o przedłużeniu limitu oznacza, że przewoźnik będzie musiał ograniczyć sprzedaż biletów na niektóre jesienne rejsy. W czerwcu br. przewoźnik zapowiadał, że pociągnie władze Schiphol do odpowiedzialności za szkody finansowe wynikające z wprowadzonych ograniczeń.
W trakcie pandemii, gdy z powodu restrykcji w podróżowaniu ruch lotniczy znacząco zmalał, ograniczono też zatrudnienie, zwłaszcza wśród personelu naziemnego, a teraz, gdy popyt na latanie wrócił do poziomu sprzed pandemii, okazało się, że na lotniskach brakuje personelu do obsługi bagaży, kontroli bezpieczeństwa, ochrony czy sprzątania, przez co linie lotnicze nie są w stanie wykonywać wszystkich zaplanowanych lotów.
Lotnisko Schiphol w Amsterdamie to trzeci port w Europie pod względem natężenia ruchu lotniczego, po paryskim porcie Charlesa de Gaulle'a i londyńskim Heathrow.
Autorka/Autor: mb/ams
Źródło: Reuters, TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Anton Gvozdikov / Shutterstock