Microsoft ogłosił, że przeprowadzi zwolnienia w dziale Xbox, odpowiadającym za gry. Pracę ma stracić 650 osób. To kolejne cięcia w firmie związane z przejęciem przez technologicznego giganta firmy Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów. Na początku tego roku ogłoszono zwolnienia, które dotknęły dwóch tysięcy osób.
W czwartek Microsoft poinformował, że w ramach ostatniej dużej rundy redukcji zatrudnienia zwolni 650 osób w dziale gier Xbox. Jak zwraca uwagę CNBC, oznacza to trzecią serię zwolnień w tym dziale Microsoftu od czasu głośnego przejęcia przez firmę Activision Blizzard, wydawcy serii Call of Duty, za 69 miliardów dolarów.
Amerykański gigant technologiczny potwierdził CNBC, że redukcja zatrudnienia zostanie przeprowadzona, a dotyczyć będzie "głównie stanowisk korporacyjnych i pomocniczych".
Tym razem bez zamykania produkcji
W notatce uzyskanej przez CNBC Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming, przekazał pracownikom, że firma podjęła "trudną decyzję" o dostosowaniu struktury zespołu po przejęciu i "zorganizowaniu naszej firmy pod kątem długoterminowego sukcesu".
"Jesteśmy głęboko wdzięczni za wkład naszych kolegów, którzy dowiadują się, że nasza decyzja ma na nich wpływ" – stwierdził Spencer w notatce. Dalej napisał, że "w USA wspieramy ich pakietami, które obejmują odprawę, przedłużoną opiekę zdrowotną i usługi doradcze, aby pomóc im znalezieniu nowego zatrudnienia. Pakiety poza USA będą się różnić w zależności od lokalizacji".
Szef ds. gier w Microsoft dodał, że decyzja "będzie miała pewien wpływ na inne zespoły, które będą musiały dostosować się do zmieniających się priorytetów". Podkreślił jednak przy tym, że nie odwołano żadnych premier gier lub sprzętu, a w wyniku zwolnień nie zamyka się żadnego studia.
Od początku roku Microsoft tnie koszty związane z Xbox, starając się dostosować strukturę zatrudnienia do nowej sytuacji, uwzględniającej przejęcie Activisiona, ale też inne inwestycje związane z grami.
Firma kupiła w 2021 roku ZeniMax Media, właściciela Bethesda Softworks, za 7,5 miliarda dolarów. Bethesda wydała znane i lubiane serie Fallout oraz The Elder Scrolls.
Zwolnienia w całej branży
Jak wskazuje CNBC, Microsoft nie jest jedyną dużą spółką na rynku gier, który tnie zatrudnienie. Największe studia gier zwolniły tysiące osób na całym świecie, począwszy od 2023 r. i kończąc na 2024 r.
W lutym Sony ogłosiło zwolnienie 900 osób pracujących na rzecz rozwoju PlayStation. Zwolnienia dotknęły także takie firmy jak Unity, zajmującą się produkcją oprogramowania, platformę streamingową Twitch, wydawcę gier mobilnych Playtika i platformę Discord.
Niemniej jednak zwolnienia w Xbox były szczególnie brutalne. Microsoft zwolnił 1900 pracowników w swoim dziale gier w styczniu, zaledwie trzy miesiące po sfinalizowaniu przejęcia Activision Blizzard. W maju firma ogłosiła, że zamyka szereg studiów gier, w tym Arkane Austin, Tango Gameworks i Alpha Dog. Zwolniono wówczas także kilku pracowników, choć Microsoft nie ujawnił ilu.
Źródło: CNBC
Źródło zdjęcia głównego: ALDECA studio/Shutterstock