Facebook wycofuje usługę wysyłania kartek upominkowych znanych marek. Internetowy gigant stawia na rozwój przycisku "kupuj".
Usługę wprowadzono we wrześniu 2012 roku po tym, jak spółka Marka Zuckerberga kupiła aplikację zakupową Karma.
Umożliwia ona zamawianie kart prezentowych z logiem popularnych marek, jak np. Starbucks, Domino's czy Sephora. Jak pisze portal Re/code specjalizujący się w nowinkach z branży komputerowej, ostatnią kartkę z życzeniami będzie można wysłać 12 sierpnia. Facebook oficjalnie nie odniósł się do tych doniesień.
Nowa strategia
CNN Money odnotowuje, że rezygnacja z aplikacji, "wydaje się być zgodna z nową strategią internetowego giganta" i ma na celu zwiększenie sprzedaży własnych usług.
Wskazuje na to fakt, iż wiadomość pojawiła się kilka dni po tym, jak firma ujawniła plany wprowadzenia przycisku "kupuj", który pozwoli użytkownikom na kupowanie produktów małych firm współpracujących z Facebookiem.
Autor: rf/km / Źródło: CNN Money
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock