Skoro eksport na Ukrainę i do Rosji spadł o 25 proc., to trzeba szukać klientów gdzie indziej. Ministerstwo Gospodarki wybrało już 11 krajów. - To świetny moment, by zdobyć inne rynki, poszerzyć bazę klientów - zauważa wiceminister Ilona Antoniszyn-Klik.
I tak wśród wytypowanych przez resort państw są: Azerbejdżan, Indie, Indonezja, Mongolia, Malezja, Turkmenistan, Wietnam, Chorwacja, Serbia, Bośnia i Hercegowina oraz Macedonia - pisze "Puls Biznesu". Ministerstwo chce zachęcić tamtejsze firmy do kontaktów z polskimi przedsiębiorstwami.
Misje przyjazdowe
- Będą to misje przyjazdowe dla potencjalnych kontrahentów i dziennikarzy z danego kraju - mówi Antoniszyn-Klik.
- Ponadto konferencje koncentrujące się na wpieranych branżach połączone z pokazem lub degustacją polskich specjalności eksportowych, czy kampania promocyjna "Made in Poland" poprzez artykuły sponsorowane - wylicza wiceszefowa MG.
Program potrwa pół roku; ministerstwo liczy, że ruszy już we wrześniu.
Autor: ToL//gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu