Czy poczęstunek i alkohol można wliczyć w koszty firmy?

Najnowsze

Czy kolacje biznesowe można wliczyć w koszty?

Wydatki na alkohole czy kolacje można wliczyć w koszty prowadzenia firmy - stwierdziło Ministerstwo Finansów. Warunek jest tylko jeden: muszą realizować cel biznesowy.

Zgodnie z interpretacją ogólną Ministerstwa Finansów: drobne poczęstunki, napoje, alkohole czy posiłki są kosztem uzyskania przychodu. Można zatem wliczyć je w koszty, a dzięki temu zmniejszyć podstawę do opodatkowania. Co więcej, wydatki na obiad czy kolacje można wpisać w koszty niezależnie od tego, gdzie miały one miejsce. Czyli także poza siedzibą firmy. Trzeba jednak pamiętać, by każdy wydatek był udokumentowany fakturą.

Obiad w weekend służy firmie?

Taka szeroka interpretacja resortu finansów może zwiększyć ryzyko występowania nadużyć ze strony przedsiębiorców. Ci, chcąc obniżyć podstawę opodatkowania, mogą bowiem wpisywać w koszty nawet posiłki np. zjedzone z rodziną w sobotę czy niedzielę. Dlatego urzędy skarbowe mają prawo sprawdzić, czy np. weekendowe obiady i lunche realizowały cel biznesowy.

- Gdy przedsiębiorca ma posiłek związany z jego działalnością gospodarczą w weekend, to powinien to odnotować na odwrocie faktury - radzi Paweł Blajer z TVN24 Biznes i Świat. - Wtedy najlepiej napisać, że kontrahent mógł się z nami spotkać tylko wtedy, bo akurat był w mieście, gdzie mamy firmę - dodał.

Autor: rf/klim/ / Źródło: TVN24 Biznes i Świat

Źródło zdjęcia głównego: TVN24 BiŚ