Szef Boeing Commercial Airplanes, działu zajmującego się rynkiem samolotów cywilnych, Scott Carson poinformował, że pierwszy lot odbędzie się "między połową listopada a połową grudnia", a nie jak przewidywano pod koniec września.
Carson poinformował, że wystąpiły "dwa problemy" - z montażem niektórych części dostarczonych przez dostawców zagranicznych i zainstalowaniem w samolocie oprogramowania związanego z kontrolą lotów.
Odpowiedzialny za projekt B787 w Boeingu Mike Bair zapewnił, że opóźnienie związane z lotami testowymi pozwoli dotrzymać terminu dostarczenia maszyn użytkownikom w maju 2008 roku.
Pierwsze Dreamlinery są przeznaczone dla japońskich linii lotniczych All Nippon Airways.
Również Polskie Linie Lotnicze LOT złożyły zamówienie na 14 takich maszyn. Pierwsze z nich miały trafić do Polski jeszcze w 2008 roku. Koszt jednego samolotu to ponad 150 mln dol.
Dlaczego jest jak ze snów?
Samoloty z serii 787 mogą przewozić pasażerów na trasach od 6,5 do 16 tysięcy km, dzięki czemu linie lotnicze będą mogły zaoferować pasażerom to, co dla nich najważniejsze - atrakcyjną cenę biletu oraz wygodną, bezpośrednią podróż do większej liczby miejsc.
W Boeingach 787 będzie więcej miejsca na pokładzie, są większe okna i 45 proc. pojemniejsze luki bagażowe. Powietrze na pokładzie jest mniej suche, a ciśnienie niższe, dzięki czemu pasażerowie nie odczują tak bardzo zmęczenia.
Źródło: PAP/Radio Szczecin