BlackBerry nie ugryzie jabłka

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN24.plTak ma wyglądać nowy tablet RIM

Producent smartfonów BlackBerry wchodzi na rynek tabletów z produktem PlayBook, ale analitycy nie dają mu wielkich szans. Według Kaufman Bros., rynek tabletów będzie zdominowany przez jednego gracza - iPada Apple.

Research In Motion, producent smartfonów BlackBerry, sprzeda w 2011 roku około 700 tys. sztuk tabletu PlayBook – przewiduje Shaw Wu, analityk firmy Kaufman Bros. To bardzo mało w porównaniu z liderem rynku, tabletem Apple iPad, który w 2010 roku sprzedał się w ilości około 10 mln egzemplarzy, z czego około 65 proc. przypada na modele z modułem łączności 3G (dane za Morgan Stanley), oraz Samsungiem Galaxy Tab, który znalazł już ponad milion nabywców.

Kaufman Bros. uzyskał poufne dane na temat tabletu wciąż opracowywanego przez producenta BlackBerry. Według Shawa Wu, urządzenie na jednym ładowaniu baterii działa jedynie kilka godzin. To znacznie mniej niż iPad (ok. 10 godz.) i Galaxy Tab (ok. 6 godz.).

Według analityka, ten problem może znacznie ograniczyć popyt na tablet wśród użytkowników biznesowych, głównego odbiorcy smartfonów BlackBerry.

Jak wynika z informacji Kaufman Bros. urządzenie pojawi się na rynku w okolicach maja 2011 roku. Analitycy tej firmy utrzymują, że mimo nowych premier, rynek tabletów będzie w dużej mierze zdominowany przez urządzenia Apple.

Źródło: rp.pl

Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl