Biznesmeni, a właściwie znudzone perspektywą udziału w kolejnej rutynowej konferencji szare manekiny spadają z krzeseł na myśl o podróży do fascynującej i tętniącej życiem Warszawy - w ten sposób reklamowana jest polska stolica w BBC World.
30-sekundowa anglojęzyczna reklama ma przekonać świat do polskiej stolicy, a zwłaszcza kadrę menadżerską wyższego szczebla. Spot pod hasłem "Otwórz oczy na Warszawę" można zobaczyć w BBC World. Będzie emitowany pięć razy dziennie w najlepszym czasie antenowym do 11 listopada.
Dlaczego manekiny? - Panowie pod krawatem nie przykuwają uwagi. A manekiny i owszem. Dzięki temu ludzie z ciekawości oglądają reklamę do końca - przekonuje Edyta Musialak, menadżer sprzedaży w fundacji Warsaw Destination Alliance, która zrealizowała spot. Na pytanie, czy nie obawia się, że kukły zamiast zachęcić biznesmenów do odwiedzenia Warszawy zniechęcą, ich odpowiada: - Reklama jest kontrowersyjna, bo taki był nasz cel. Chcemy by ludzie o niej opowiadali. Niech wybiorą coś nowego. Nie Paryż, Budapeszt, czy Pragę tylko Warszawę - opowiada Musialak.
Warszawa dobra na konferencję i zabawę W reklamie poza naradą manekinów, widać także wiązankę migawek z Warszawy - zabytki, restauracje, biurowce, fragment koncertu. Na koniec ubawione manekiny spadają z krzeseł. Spot będzie pokazany w BBC World 280 razy w najlepszym czasie antenowym.
Kampanii przygotowała fundacja Warsaw Destination Alliance. Należy do niej około 90 firm, głównie stołecznych hoteli, które chcą rozsławić Warszawę na świecie i zapewnić sobie klientów. To kolejna taka inicjatywa fundacji. I zapewne nie ostatnia. Bo organizatorzy są przekonani, że to właśnie dzięki reklamom w prasie i telewizji Warszawa jest na świecie bardziej rozpoznawalna. W zeszłym roku spoty reklamowe Warszawy emitowane w BBC World obejrzało 9,6 miliona widzów.
Źródło: tvn24.pl, TVN24, PAP
Źródło zdjęcia głównego: TBWA\PR