Większość firm nie ma witryny, która dobrze prezentuje się w smartfonie – donosi "Puls Biznesu". Według najnowszego raportu firmy ActiveMobi - 93 proc. stron internetowych polskich małych i średnich firm słabo prezentuje się na sprzęcie mobilnym.
Dlaczego przedsiębiorcy tak rzadko myślą o klientach mobilnych? Zdaniem Grzegorza Miśty, dyrektora marketingu ActiveMobi, decyduje o tym brak wiedzy na temat różnic między klasyczną a mobilną wersją witryny.
Tanio czy drogo?
Przedsiębiorcy uważają również, że wdrożenia w tej dziedzinie oznaczają duże nakłady pieniędzy i konieczność zdobycia zaawansowanej wiedzy technicznej.
- Tymczasem wprowadzanie takich nowości wcale nie wymaga niesłychanych kompetencji cyfrowych. Nie dość tego - są to rozwiązania tanie - przekonuje Grzegorz Miśta.
Obowiązkowa obecność
- Obecność firmy w kanale mobilnym zaczyna być obowiązkiem. Skoro klienci za pośrednictwem telefonu sprawdzają pocztę, korzystają z systemu bankowego, zamawiają taksówki lub posiłki, nie ma najmniejszego powodu, żeby nie mogli za jego pomocą wyszukać informacji na temat interesującej ich firmy lub oferty - uważa Michał Berezowski, partner zarządzający firmy badawczej CubeResearch.
Autor: MSZ / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com