Ponad 13 tysięcy aut marki Hyundai objętych jest akcją serwisową - przekazał producent poprzez stronę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W dwóch modelach może dojść do zwarcia elektrycznego.
Hyundai w komunikacie przesłanym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że chodzi o modele ix35 (EL), wyprodukowane od 13.01.2010 r. do 07.11.2013 r. w Słowacji i Czechach oraz H1/Grand Starex (TQ), które były produkowane od 18.08.2010 r. do 22.11.2018 r. w Korei Południowej.
Ryzyko zwarcia elektrycznego
W przypadku modelu ix35 (EL) może dojść do przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB na skutek zmian fizycznych w pierścieniach O-ring, spowodowanych zanieczyszczeniami płynu hamulcowego wilgocią, brudem lub rozpuszczonymi metalami. W konsekwencji stwarza to ryzyko zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 13 291 pojazdów.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu wymiany bezpiecznika HECU.
Z kolei w przypadku modelu H1/Grand Starex (TQ) może dojść do zwarcia elektrycznego w skrzynce przyłączeniowej w komorze silnika na skutek uszkodzenia osłony przewodu po nadmiernym wzroście temperatury w miejscu mocowania zacisków.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 108 pojazdów.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu wymiany okablowania.
Informacji związanych z kampanią udziela Hyundai Motor Poland sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa; tel.: 0 800 444 000).
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock