Pięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę około 20 kilometrów obwodnicy Pułtuska. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie na to zadanie. Inwestycja ma zostać ukończona wiosną 2025 roku.
GDDKiA podała, że najniższą ofertę w przetargu złożyła firma Strabag - na kwotę ponad 442,2 mln zł. Pozostałe oferty złożyły: konsorcjum firm: Mirbud (lider), Kobylarnia (partner) - ok. 447,1 mln zł, Polaqua - 448,9 mln zł, Budimex - 449,2 mln zł, Porr - blisko 552 mln zł.
Z kolei budżet drogowców na to zadanie wynosi 773,1 mln zł.
GDDKiA zakłada, że umowa z wykonawcą - w przypadku braku odwołań - zostanie podpisana w czerwcu 2021 roku. Zakończenie prac przewidywane jest wiosną 2025 roku.
DK61 obwodnica Pułtuska
"Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa blisko 20 km trasy. Złoży się na nią ok. 16,8 km nowego fragmentu drogi w ciągu DK61 omijającego Pułtusk po zachodniej stronie oraz blisko 3 km drogi krajowej nr 57 poprowadzonej nowym śladem i omijającej Kleszewo oraz Przemiarowo" - czytamy w komunikacie drogowców.
Przedstawiciele GDDKiA podkreślili, że podstawowym celem budowy obwodnicy Pułtuska jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 57 i 61. "Planowana jest rozbudowa całego przebiegu drogi krajowej nr 61 biegnącej z Warszawy do rozwidlenia z drogą krajową nr 57. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Pułtusku" - wyjaśnili.
Zwrócono uwagę, że drogi krajowe nr 57 i 61 stanowią popularne trasy dojazdu mieszkańców stolicy i Mazowsza na Warmię i Mazury.
Budowa obwodnicy Pułtuska została ujęta w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock