Była ekipa kultowego show motoryzacyjnego powraca z poważnymi zamiarami nie tylko na nowy program. Planują także uruchomienie medium społecznościowego na ogromną skalę, zrzeszającego wokół siebie fanów motoryzacji.
Jesienią tego roku zobaczymy nowy program z Clarksonem, Hammondem i Mayem, co nie jest już gorącym newsem, tak samo jak fakt, że producentem jest Amazon. Nie jest nim też informacja, że panowie ogłosili wreszcie światu tytuł nowego show – The Grand Tour – i że rozmyślali nad nim długie tygodnie.
Natomiast niewielu jeszcze wie, że ex-trio z Top Gear, przez ogromne rzesze ludzi nazywanego jedynym słusznym, zamierza wykorzystać Internet nie tylko do emitowania nowych odcinków.
Prezenterzy na swoich profilach zamieścili ostatnio kilka twittów o uruchomieniu, również tej jesieni, niejakiego DriveTribe - nowej sieci społecznościowej zrzeszającej miłośników motoryzacji.
It\\\\\\\\\\\\\\\\\'s time you got involved. If you write, film or present motoring stories, get them seenhttps://t.co/SAscS3lF2I pic.twitter.com/KUb4Sj0l2S
— Richard Hammond (@RichardHammond) 30 czerwca 2016
If you want to do what I do, you might quite like this.....https://t.co/eTOn03ptvB
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 30 czerwca 2016
I\\\\\\\\\\\\\\\\\'m forming a tribe for people who hate alloy wheels with an even number of spokes. https://t.co/ZJpxIvBPqt pic.twitter.com/MpeatOJmvl
— James May (@MrJamesMay) 30 czerwca 2016
O szczegółach informują raczej skromnie. Możemy się jedynie domyślać, czym będzie nowe przedsięwzięcie, na podstawie kilku wskazówek, jakie znajdziemy we wpisach trójki prezenterów, umieszczonych na stronie głównej DriveTribe.
Hammond pisze, że „Gracze mają swojego Twitch'a, podróżnicy Trip Advisor itp.[...]. Tymczasem ludzie uzależnieni od motoryzacji - nie. W internecie nie ma miejsca, które na dużą skalę zrzesza fanów motoryzacji, gdzie mogliby się poznawać, wymieniać materiałami, informacjami i opiniami. DriveTribe najpierw zmieni to, a później jeszcze trochę.”
Według Jamesa May'a z kolei „(...)na świecie jest wiele zagrożonych wyginięciem plemion. Fani marki Volvo na przykład, teraz będą mieli głos tak donośny, jak wszyscy inni.” Podczas gdy Hammond i May silili się na komentowanie nowej sieci społecznościowej, Clarkson podsumował przedsięwzięcie w swoim stylu oznajmiając, że „nie rozumiał, o co chodzi z tym DriveTribe, dokąd nie wyjaśniono mu, że będzie to trochę jak YouPorn, tylko o samochodach”.
Strona już działa, a trzech prezenterów poszukuje ludzi, którzy będą prowadzić poszczególne społeczności serwisu. Wystarczy, że fan motoryzacji (nawet zwolennik Volvo, o którym wspominał May) opisze swój „szczep” w 20 słowach oraz w 50 powie dlaczego to właśnie on byłby najlepszym liderem motoryzacyjnego plemienia. A potem wyśle próbki, nie więcej niż trzy, swoich materiałów o motoryzacji - tekst lub wideo.
Bez względu na to, kto stoi za pomysłem stworzenia takiej sieci społecznościowej, niezwykle interesującym doświadczeniem może być obserwacja, jak przebiega kooperacja między DriveTribe a nowym show – The Grand Tour, kiedy już oba przedsięwzięcia wystartują tej jesieni na dobre.
Zobacz, jak wygląda wkurzony Clarkson:
Autor: Jakub Tomaszewski//ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Bulls